دو جایزه جنبی جشنواره ونیز برای سینمای ایران

دو جایزه جنبی هفتادو هفتمین جشنواره فیلم ونیز ایتالیا به سینمای ایران رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، هفتادو هفتمین جشنواره فیلم ونیز ایتالیا با وجود شیوع کرونا از ۲ تا ۱۲ سپتامبر امسال (۱۲ تا ۲۲ شهریور) در حال برگزار است.

فیلم جنایت بی‌دقت به نویسندگی نسیم احمدپور و شهرام مکری، کارگردانی مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال را از انجمن منتقدان مستقل در جشنواره ونیز دریافت کرد.

این جایزه در بخش جنبی جشنواره ونیز به فیلم‌های حاضر در این فستیوال اهدا می‌شود.

فیلم دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی هم جایزه فیپرشی (جایزه انجمن جهانی منتقدان) را هم در این بخش دریافت کرد.

در این دوره از جشنواره ونیز، مجید مجیدی با فیلم خورشید در بخش رقابت اصلی نماینده سینمای ایران است و برای رسیدن به شیر طلایی این دوره جشنواره ونیز با ۱۷ فیلم دیگر از جمله زن یک جاسوس به کارگردانی کیوشی کوراساوا (ژاپن)، پیرو ساخته چایتانیا تامانه (هند) و جهان پیش‌رو اثر مونا فستولد (آمریکا) رقابت می‌کند.

فیلم دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری نیز به عنوان نماینده دیگری از سینمای ایران در بخش رقابتی افق های نو (Orizzonti) جشنواره ونیز به نمایش در آمد. در این بخش که بر استعدادهای جوان تمرکز دارد، ۱۹ فیلم به نمایندگی از کشورهایی چون ایران، ایتالیا، هند، قزاقستان، آمریکا، فرانسه، تونس، فیلیپین، استرالیا، فلسطین، یونان، مکزیک، انگلیس و چین با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین فیلم جنایت بی‌دقت (۱۳۹۸) دیگر نماینده ایران در بخش افق های نوی جشنواره ونیز است که مضمونی مرتبط با سینما دارد. این فیلم درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران یک فیلم در سینما درباره آن حرف می‌زنند و با شروع فیلم، داستان آنها و قصه فیلم یکی می‌شود.

مکری در این جشنواره در مورد مشکلات تولید مشترک در سینمای ایران سخنرانی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.