قهرمان لیگ برتر کدام تیم خواهد بود؟

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود فاصله ۶ امتیازی با استقلال رقیب دیرینه اش همچنان از شانس قهرمانی برخوردار است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، نود و هشتمین بازی دربی با تساوی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال به پایان رسید و سرخپوشان که امید زیادی داشتند تا با پیروزی در این دیدار فاصله شان را با رقیب سنتی خود کم کنند در نهایت به تساوی رضایت دادند تا فاصله ۶ امتیازی باقی بماند.

تنها ۷ بازی به پایان لیگ برتر فوتبال باقی مانده است. تیم پرسپولیس باید در این ۷ بازی نه تنها فاصله ۶ امتیازی خود را جبران کند  بلکه باید  یک امتیاز هم از استقلال رقیب سنتی خود پیشی بگیرد تا ششمین جام قهرمانی پیاپی را بالای سر ببرد.

قطعا فرهاد مجیدی و شاگردانش اجازه چنین کاری را به شاگردان یحیی نمی‌دهند چرا که آن‌ها بعد از یک دهه دوری از جام قهرمانی می‌خواهند نوار  ۵ قهرمانی  متوالی سرخپوشان را پاره کنند.

تیم پرسپولیس هنوز شانس قهرمانی دارد و رقابت تنگاتنگی بین سرخپوشان و آبی پوشان پایتخت حاکم است. در اولین دوره لیگ برتر فوتبال، تیم استقلال شانس مسلم قهرمانی بود و این تیم با یک تساوی به قهرمانی دست می‌یافت، اما در آخرین بازی این پرسپولیس بود که برخلاف تصور همگان قهرمان شد.

چند دوره بعد در فاصله ۶، ۷ بازی به پایان فصل به حکم فیفا ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شد تا سپاهان از سرخپوشان پیشی بگیرد تا شانس مسلم قهرمانی باشد. اما در هفته‌های پایانی نتایج طوری رقم خورد که تیم پرسپولیس با افشین قطبی قهرمان لیگ شد. در این دوره از لیگ برتر فوتبال هنوز چیزی مشخص نیست، هر چند ۶ امتیاز اختلاف کفه ترازو را به سمت آبی پوشان پایتخت سنگین می‌کند، اما اتفاقات غیر منتظره و سابقه نشان داده که کسی نمی‌تواند از حالا حرفی درباره قهرمان لیگ بزند.

با نگاهی به برنامه بازی‌ها به راحتی می‌توان فهمید که بازی‌های پرسپولیس کمی راحت‌تر از استقلال  رقیب سنتی اش است و امکان این که شاگردان فرهاد مجیدی امتیاز از دست بدهند، زیاد است.

بیشتر بخوانید:

بازی با سپاهان تکلیف قهرمانی را مشخص می کند

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس دربی را پیروز می‌شد در آن صورت ۸۰ درصد شانس قهرمانی داشت، اما با تساوی در دربی کارش سخت شد. سرخپوشان  باید بازی‌های باقی مانده را پیروز شوند و استقلالی‌ها امتیاز از دست بدهند تا پرسپولیس ششمین قهرمانی متوالی خود را به دست آورد.

کلهر کفت: حریفان پرسپولیس ضعیف‌تر از استقلال هستند و سرخپوشان باید از این فرصت استفاده کنند تا شانس قهرمانی خود را افزایش بدهند. آبی پوشان تاکنون باخت نداشته اند و آن‌ها نشان دادند که تیم منسجمی هستند. البته بازی با سپاهان تا حدود زیادی تکلیف  قهرمانی را مشخص می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.