ایران بی دعوت به نمایشگاه نظامی دوحه رفت؟

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه گفت: حضور در چارچوب شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی و به صورت رسمی صورت گرفته است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید خطیب زاده در باره بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه در قطر اظهار کرد: صدور چنین بیانیه‌هایی تنها بر بی اعتباری بیشتر مقامات واشنگتن می‌افزاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشوری بر اساس تصمیم ملی خود این حق را دارد که به ارتقاء توانمندی‌های دفاعی خود پرداخته و یا این تولیدات را در معرض نمایش همگان به ویژه کشور‌های دوست و همسایه خود قرار دهد.

خطیب زاده تاکید کرد: در واقع آنچه موجب نگرانی است حضور بی حد و حصر نظامی آمریکا در خلیج فارس است که این منطقه را کاملا ناامن ساخته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما بار‌ها بر این نکته تاکید کرده ایم که امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا تنها به دست ساکنین آن و همکاری و مشارکت میان آن‌ها قابل دستیابی است و حضور نیرو‌های نظامی کشور‌های بیگانه تهدیدی پایدار برای امنیت منطقه است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در ارتقای توانمندی‌های دفاعی کشور نقش اساسی دارد و بدیهی است که در نمایش این دستاورد‌ها نیز حضور فعالی داشته باشد. ایالات متحده در صورتی که در گفته خود مبنی بر علاقه‌مندی به ثبات در این منطقه صادق است، باید از ادامه موضع گیری‌ها و اقدامات تنش آفرین و اتهام زنی مستمر دست بردارد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در یک موضع گیری مطبوعاتی اعلام کرده بود: «ما عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه قطر، نگران و ناخرسند هستیم».

او در ادامه ایران را “بزرگ‌ترین تهدید و عامل بی‌ثباتی دریایی در منطقه خلیج فارس” خواند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرده است.

به گزارش رسانه ها، ایران در این نمایشگاه چند مدل هواپیما، موشک و سایر تجهیزات نظامی را به نمایش عمومی گذاشته است.

خبرگزاری رویترز دربارە حضور ایران در این نمایشگاه نوشتە است: «سپاه موشک‌هایش را در کشوری به نمایش گذاشته که میزبان بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است.»

به گفته رویترز، غرفه ایران در همسایگی غرفه شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس بنا شده است. این شرکت تولیدکننده پهپادی است کە دولت آمریکا، «سردار» قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس را با آن ترور کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.