افشای گزارش اطلاعاتی درباره آشوب احتمالی در آمریکا

یک روزنامه عبری زبان با افشای محتوای یک گزارش اطلاعاتی نسبت به بروز تنش‌ها و آشوب در واشنگتن در پی انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت بین دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه و جو بایدن، کاندیدای دموکرات این انتخابات هشدار داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: آمادگی نیروهای مجری قانون در آمریکا و طرف‌های ذی‌نفع در برخی شهرهای این کشور از ترس اینکه نتایج انتخابات به درگیری‌های شدیدی میان طرفداران دو رقیب منجر شود، در بالاترین سطح است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، یک گزارش اطلاعاتی نسبت به بروز تنش‌هایی ظرف چند روز آینده در واشنگتن هشدار داد.

معاریو به نقل از سایت “هیل” نوشت، مرکز مشترک امنیت ملی، مسؤول برنامه‌ریزی برای مبارزه با تروریسم در اداره مهاجرت آمریکا اخیرا درباره احتمال آغاز تظاهرات‌هایی در منطقه پایتخت هشدار داد.

به نوشته معاریو، در ایمیل داخلی این مرکز آمده است، روزهای چهارم تا هفتم نوامبر برای آشوب مدنی در مرکز واشنگتن برنامه‌ریزی می‌شود.

در این ایمیل آمده است، آژانس‌های اطلاعاتی محافل اجرای قانون تعدادی از پیام‌های تظاهرکنندگان در شبکه‌های اجتماعی را یافته‌اند که در آنها آمده است، در صورتی که می‌خواهید حرکتی انجام دهید، چهارم نوامبر به واشنگتن بیایید.

معاریو در ادامه هشدار داد، با توجه به نگرانی‌ها از آغاز خشونت از سوی طرف‌های راست یا چپ ناشی از خشم و ناکامی از نتایج انتخابات، در اطراف کاخ سفید دیوار بلند و موانعی ایجاد شدند، همچنین بسیاری از مراکز تجاری در واشنگتن، نیویورک و دیگر شهرها با نصب تخته‌های چوبی مسدود شدند تا از سرقت و غارت همانند آنچه در تنش‌های نژادی پس از کشته شدن جرج فلوید رخ داد، در امان بمانند.

همچنین این روزنامه عبری زبان نوشت، شهردار نیویورک در تلاش برای آرام کردن اذهان مردم گفت، نشانه‌هایی از تنش در شهر وجود ندارد و نیازی نیست مراکز تجاری از خود دفاع کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.