پیش بینی بورس در روزهای آینده/ بحران اوکراین به نفع کدام صنایع است؟

با ثبات متغیرهای موثر در بازار سرمایه به نظر می‌رسد در نیمه اول ۱۴۰۱ بورس مسیر هموار و صعودی داشته باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس تحلیل کارشناس به نظر می‌رسد با توجه به ارزنده بودن بورس در مقطع فعلی، این بازار رشد بیشتری نسبت به سایر بازارهای موازی داشته باشد و صنایع با قرار گرفتن در مسیری رو به رشد سودآوری معقولی داشته باشند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه با بررسی متغیرهای موثر در بازار سرمایه تحلیلی از روند بورس ارائه نمود و گفت: با توجه به شرایط فعلی و ثبات متغیرهای موثر در بازار سرمایه به نظر می‌رسد در نیمه اول ۱۴۰۱ بورس مسیر هموار و صعودی داشته باشد اما اگر برجام با توافق همراه شود، به واسطه افزایش تولید و فروش شرکت‌ها سودآوری آنها رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام شرکت‌ها با داشتن طرح‌های توسعه‌ای و همچنین کاهش هزینه‌هایی که به واسطه برجام متحمل شده‌اند، مسیر رو به رشدی را خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: انتظار می‌رود ابهام برجام طی روزهای آینده برطرف شود و با فرض حصول توافق شاهد عملکرد بهتر شرکت‌ها خواهیم بود. بانکی‌ها و خودرویی‌ها صنایع پیشرو خواهند بود و با توجه به بحران موجود در اوکراین به نظر می‌رسد صنایع کامودیتی محور نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.