اسرائیل، آمریکا، بحرین و امارات علیه ایران!

کشورهای حاشیه خلیج فارس ظاهرا دوباره در پناه امریکا به حمایت اسرائیل روی آورده‌اند و رویارویی خاموش با ایران!

به گزارش تازه‌نیوز، ساموئل فوره در نشریه لیبراسیون نوشت: آنتونی بلینکن در چارچوب سفر منطقه ای، به اسرائیل سفر می کند تا روابط بین امریکا، دولت یهودی و شرکای عرب جدید خود را تقویت کند. گفت‌وگوها بر توافق هسته‌ای ایران و در شرایطی که موازنه‌های بین‌المللی به علت درگیری در اوکراین بازتعریف می‌شود، متمرکز بود.

روز یکشنبه وزرای امور خارجه چهار کشور عربی امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و مصر برای اجلاسی بی سابقه با حضور وزیر امور خارجه امریکا وارد اسرائیل شدند. قبلاً همه این کشورها علیه اسرائیل بودند. اکنون همه کشورها علیه ایران هستند! این دیدار نشان می‌دهد که توافق‌نامه ابراهیم که در زمان دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو مذاکره شد، پس از خروج حامیان خود باقی مانده است. بلینکن پس از دیدار دوجانبه با همتای اسرائیلی خود گفت: «عادی سازی روابط با اسرائیل یک امر عادی جدید است.»

گیل مورسیانو، مدیر موسسه سیاست های روابط خارجی اسرائیل میتویم، می گوید: «هدف اصلی این اجلاس این است که نه لزوما با یک صدا، بلکه حداقل به طور هماهنگ درباره ایران صحبت شود».

جمهوری اسلامی به حمله خود در منطقه ادامه می دهد و ظرفیت ایجاد مزاحمت را از لبنان تا سوریه، با عراق و یمن دارد. روز جمعه حوثی ها، متحدان ایرانی ها، به یک انبار نفت در عربستان سعودی حمله کردند…

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.