آخرین جزئیات حضوری شدن مدارس از ۱۴ فروردین/ افزایش شهریه غیردولتی‌ها؟

دستور‌العمل ۱۲ بندی حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الله الماسی مشاور وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دفتر وزارتی، دستور‌العمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه، را به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است:

۱- همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند.

۲- تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس) انجام شود. ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز  صرفا به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۳- تأکید بر حضور منظم دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی و در صورت غیبت غیرموجه ایشان، مطابق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام نمایند.

۴- تأکید می‌شود دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای با تأیید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر «شاد»، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

۵- تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیای محترم دانش‌آموزان از طریق روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیا و مربیان، رسانه‌ها، گروه‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری و … بگونه‌ای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده‌ها، زمینه برای حضور کامل دانش‌آموزان در مدارس فراهم شود.

۶- انجمن اولیا و مربیان مطابق آیین‌نامه اجرایی در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان مدارس نسبت به ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام نمایند. هرگونه برداشت وجه از محل پرداخت هزینه سرویس برای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیر دولتی ممنوع است.

۷- با توجه به مدت زمان باقیمانده از سال تحصیلی، ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان نمی‌باشد. نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش‌آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است.

۸- جذاب سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط های یادگیری از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی توسط مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) جهت کیفیت‌بخشی به فرایند‌های تربیتی و تسهیل در بازگشت‌پذیری دانش‌آموزان مورد تأکید است.

 ۹- هرگونه تغییر احتمالی در مفاد این بخشنامه و آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد ملی کروناست که در صورت تصمیم جدید، صرفا از طریق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

۱۰-  تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی در شاخه فنی و حرفه‌ای و استاندارد آموزش مهارت در شاخه کاردانش و برنامه‌ریزی برای اجرای درس کارآموزی/ کارورزی مورد تأکید است.

۱۱- بدیهی است استان‌ها، مناطق و مدارسی که عملکرد مناسبی داشته باشند مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش‌آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان در مدرسه‌ای مشاهده گردید، لازم است مدیران مدارس نسبت و به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ (ایران من) در اسرع وقت اقدام و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت و تحت پوشش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارجاع گردد.

۱۲-  مسؤولیت اجرایی این بخشنامه به عهده مدیر کل آموزش و پرورش استان بوده و نظارت و ارزیابی دقیق اجرای آن نیز بر عهده معاونت و بخش‌های مختلف اداره کل، ادارات مناطق ، شهرستان‌ها و نواحی خواهد بود.

امید که با تلاش و همکاری شایسته عوامل سهیم و موثر در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی با استفاده از فرصت باقیمانده سال تحصیلی و جبران کاستی‌های یادگیری دانش آموزان، شاهد ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان عزیز در همه مدارس باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.