داروی روماتیسم مفصلی پرمصرف برای درمان کووید ۱۹ شدید

تحقیقات جدید نشان می دهد که دوز پایین یک داروی پرمصرف برای درمان کووید ۱۹ به اندازه دوز بالاتر موثر است.

به گزارش تازه‌نیوز، «توسیلیزوماب» (Actemra) داروی روماتیسم مفصلی است که به درمان استاندارد برای درمان کووید ۱۹ شدید تبدیل شده است، اما تقاضای بالا و محدودیت‌های تولید باعث کمبود این دارو در بسیاری از کشورها شده است.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهد که دو برابر تعداد بیشتری از بیماران را می‌توان با استفاده از دوزهای پایین‌تر این آنتی بادی مونوکلونال درمان کرد. تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، نتایج را در میان سه گروه از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مقایسه کرد: ۴۰ نفر که دوز مبتنی بر وزن را دریافت کردند، ۵۹ نفر که دوز ثابت را دریافت کردند، و ۵۳ نفر که توسیلیزوماب را دریافت نکردند و به عنوان گروه کنترل بودند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، در میان بیمارانی که در یکی از دو گروه دریافت کننده دوز توسیلیزوماب بودند، میزان التهاب بیش از ۹۰ درصد در طی پنج روز کاهش یافت. بر اساس این مطالعه، میزان مرگ و میر در طول ۲۸ روز در هر سه گروه از بیماران مشابه بود. «سوفی استوکاس»، محقق ارشد، گفت: «بین دو دوز، ما هیچ تفاوتی از نظر تعداد بیمار نیاز به تهویه، تعداد مورد نیاز درمان‌های پایدار یا مدت اقامت در بخش مراقبت‌های ویژه مشاهده نکردیم.»

وی در ادامه افزود: «اگر داروی کافی دارید، باید از آن به روشی که مطالعه شده است استفاده کنید. اما این استراتژی توانست ما را در بدترین زمان بیماری و بدترین بخش کمبود دارو یاری کند.»

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.