حمله تمام عیار منتقد سینما به «عصر جدید» و احسان علیخانی +عکس

کیوان کثیریان در خصوص برنامه عصر جدید نوشت: فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران بیش از آنکه استعدادهایش را جذب کند، یا له‌شان می‌کند یا فراری‌شان می‌دهد.

به گزارش تازه نیوز، کیوان کثیریان روزنامه‌نگار و منتقد سینما در واکنش به حواشی پیرامون برنامه عصر جدید به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی در اینستاگرامش نوشت:

اصولا نمی‌توان برنامه عصرجدید را یک برنامه استعدادیابی با معنای واقعی‌اش دانست. فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران بیش از آنکه استعدادهایش را جذب کند، یا لهشان می‌کند یا فراری‌شان می‌دهد و در چنین جامعه‌ای، استعدادیابی از معنای واقعی‌اش تهی است.

این مطالب را هم از دست ندهید:

مباحثی مثل تحقق آرزوهای محال، ایجاد فرصت برای افراد با استعداد و ایجاد فرصت برابر میان طبقات مختلف و جنسیت‌ها و قومیت‌ها با فرض بالا، اساسا موضوعیت ندارند و طرح کردنشان شوخی به‌نظر می‌رسد. ممنوعیت‌های بی‌اساس برای زنان و نوازندگان را هم علاوه کنید.

در جامعه‌ای که به زنان بلیت می‌فروشند و بعد به ورزشگاه راهشان نمی‌دهند و اسپری فلفل به چهره‌شان می‌پاشند، شوی بی‌مزه‌ای مثل عصر جدید نه یک شوخی تلخ، که یک توهین برخورنده‌ست.

از این رو بیایید از ضعف و بی‌منطقی قضاوت داوران، روند منکوب کردن استعدادها، فاجعه‌ای اعصاب خردکن به‌نام احسان علیخانی، شیوه‌ی بد‌ِ اجرایی مسابقه و غیره بگذریم.

6 نظر
  1. فرزاد

    عدالت در این برنامه اصلا اجرا نمیشه ، بیشتر مواقع از روی ترحم رای میدن و یا حق خوری میکنن خدا کنه پشت پرده چیز دیگه نباشه …

  2. علی

    دیگه الم بد میشه از این بد گفتنا دیگه اونقدا هم وضعمون خراب نیس

  3. رضا

    از هر چیزی فقط اسمش رو داشته باشیم. کافیه ،این هم یک از هزاران

  4. الف پور

    منتقد سینمایی هستن ایشون با این سطح از منطق و استدلال؟

  5. ارغنون

    آقای به اصطلاح منتقد!!! بفرمائید که تا حال شما چیکار کردید،برای مردم؟ هرچی را که دیدید،فقط نقدش کردید؟ خب اینکارو هربیسوادی می‌تونه بکنه. برنامه عصرجدید،خالی از اشکال نیست،که اگر بود، پس مقوله رشد وپیشرفت،بی معنا میشد، ولی همینکه نمایندگانی از اقوام گوناگون وطنی را دور هم جمع میکند و ایجاد شادی، وروحیه وحدت و همبستگی ملی، کرده، و به کودکان و نوجوانان و جوانان ایرانی جرأت وجسارت واعتماد به نفس و….میبخشد، وبعصا راهگشائی میکند،کار بزرگی کرده است،مشدی، یا علی تو هم اگه کاری جز انتقاد فاقد ارزش بلدی، بلند شو و انجام بده،نه اینکه مثل ننه سرما،گوشه پستو کز کرده غر بزنی و…

  6. من

    داوریش مسخره است خانم صامتی بازیگر درجه چند داور؟ چند تا فیلم بازی کرده تو ده سال بعد تو نظراش میگه دوست داشتم مگه شاخص یا معیاری نیست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.