آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش به تعویق می‌افتد؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی گفت: تأکیدمان این است که آزمون در موعد مقرر برگزار شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، بعد از گلایه‌های فراوان مسئولان آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه و پیگیری مجوز استخدام و هماهنگی برای برگزاری آزمون با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان سنجش، بالاخره دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند سال ۱۴۰۰ در قالب نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور منتشر شد.

در دفترچه آزمون استخدامی مقرر شد که آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شده و آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌های روز جمعه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.

بیشترین شرکت کنندگان نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش اختصاص دارند

عمده شرکت‌کنندگان در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی به داوطلبان رشته‌های وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد بر همین اساس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار ثبت‌نام در رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش مقرر شد، آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شود.

اما تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی درخواست تعویق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱ را دارند.

یکی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش درست بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و واقعا فرصت برای مطالعه داوطلبان کم است. بر همین اساس ما درخواست داریم که زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر کند تا بتوانیم مطالعه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیاز به معلم دارد ولی قرار نیست به خاطر زمان، کیفیت را فدا کند؛ باید با صبر و حوصله، معلمان واقعی و دلسوز را شناسایی کنند و سر کلاس درس بفرستند.

بیشتر بخوانید: روسیه در حال ترک اوکراین؛ پوتین شکست را پذیرفت؟

پیگیری آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون استخدامی در زمانی زودتر

وزارت آموزش و پرورش به دنبال این بود که آزمون استخدامی این وزارتخانه خیلی زودتر برگزار شود اما شرایط مهیا نشد و حتی پیش‌بینی‌هایی که برای فراخوان آزمون داده شده بود، تحقق نیافت

در این خصوص یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش آموزش و پرورش این بود که در سال گذشته، آزمون استخدامی برگزار شود تا بتواند مراحل مصاحبه، گزینش و آموزش را به خوبی برگزار کند اما این امکان فراهم نشد اما پیگیری کردیم که آزمون زودتر از سایر دستگاه‌های دیگر برگزار شود.

تأکید آموزش و پرورش این است که آزمون استخدامی در زمان مقرر برگزار شود

به سراغ صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رفتیم تا ببینیم آیا امکان تغییر زمان آزمون استخدامی با در نظر گرفتن شرایط وزارتخانه، وجود دارد یا خیر؟

ستاری‌فرد اظهار کرد: مجری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سازمان سنجش است و تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت بر اساس تقویم آموزشی سازمان سنجش پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هم یک force زمانی دارد که بالاخره آزمون باید برگزار شده، مصاحبه گرفته شود و دوره‌های آموزشی لازم باید انجام شود. لذا پیشنهاد و تأکید آموزش و پرورش این است که آزمون در زمان مقرر برگزار شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه سازمان سنجش هم جدول زمانی دارد و باید آزمون‌های متعدد را برگزار کند، گفت: بعید به نظر می‌رسد که سازمان سنجش بخواهد نسبت به تغییر آزمون احیانا اقدام کند و اگر در این زمینه از آموزش و پرورش نظرخواهی کند، نظر آموزش و پرورش این است که آزمون در موعد مقرر برگزار شود تا بتوانیم از طریق این آزمون ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر را جذب کرده و بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: اگر آزمون بخواهد به تأخیر بیفتد فرایند بررسی، جذب و به‌کارگیری نیروها در مهرماه با سختی مواجه می‌شود لذا تأکیدمان این است که آزمون در همان زمان برگزار شود.

به نظر می‌رسد اگر قرار باشد نیروهای جدید یعنی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مهر ۱۴۰۱ برسند، همین زمان ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت هم دیر است. زیرا پذیرفته‌شدگان باید دوره یکساله معلمی را هم در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند!

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.