با انتخاب بایدن؛ آذر و دی ماه سختی در انتظار ماست!

انتخاب بایدن با توجه به زمان دوماهه انتقال قدرت، شرایط منطقه را بسیار سخت و پیچیده می‌کند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، عبدالله شهبازی، کارشناس خبره سیاسی و پژوهشگر باسابقه تاریخ در یادداشتی به عواقب باخت ترامپ برای منطقه خاورمیانه پرداخت.

شهبازی در این یادداشت با عنوان  «پیروزی بایدن و تحرکات مافیای منطقه تا زمان انتقال قدرت» ضمن اشاره به احتمال بالای برد بایدن در انتخابات، زمان انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا را بسیار مهم و آبستن اتفاقات عجیب و سخت می‌داند.

به گزارش تازه‌نیوز، او در بخشی از یادداشت ش نوشت: «با پیروزی بایدن در آمریکا وضع دشوار و پرکشاکشی ایجاد خواهد شد زیرا تمکین ترامپ و هوادارانش به شکست به این سادگی نیست. انتقال قدرت به رئیس‌جمهور جدید در چهارشنبه، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱/ اول بهمن ۱۳۹۹ خواهد بود.

آیا سقوط ترامپ به سود ایران است؟ به دلایل عدیده،‌ که شاید بعداً توضیح دهم،‌ این واقعه نه فقط به سود ایران و منطقه خاورمیانه بلکه به سود بشریت است. پیوندهای ترامپ با مافیای منطقه از جنس روابط سنتی دولت‌های آمریکا با دولت‌هایی مانند اسرائیل و امارات و سعودی و غیره نبود، روابط بسیار خاص مافیایی بود که پیوندهای غیررسمی متعدد آن را پدید آورد. تجلی این پیوندهای مافیایی را در به رسمیت شناختن جولان اشغالی بعنوان خاک اسرائیل غاصب و به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت دولت اسرائیل، برخلاف اجماع بین‌المللی و حتی دیپلماسی رسمی پیشین ایالات متحده، شاهد بودیم؛ اقداماتی که ترامپ فقط و فقط برای تأثیرگذاری بر فضای اسرائیل و حفظ نتانیاهو در قدرت انجام داد.

مافیای منطقه، از باند نتانیاهو در اسرائیل تا محمد بن‌زاید ابوظبی و محمد بن سلمان سعودی و مافیای ایرانی مستقر در درون ایران، از پیروزی بایدن به شدت عصبی است. بنابراین، اگر پیروزی بایدن نهایی شود در فاصله انتقال قدرت به او بروز خرابکاری‌های پیچیده مافیایی در منطقه بسیار محتمل است و مواجهه با آن به درایت بسیار نیاز دارد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.