وزارت خارجه: تا ابد برای آمریکا صبر نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده در اولین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۱ در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته گفت : کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است هم در حوزه رفع تحریم ها و هم خنثی سازی تحریم ها و صیانت از منافع مردم ایران .

وی ادامه داد : سیاست خارجی متوازن در عمل در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست در مورد  مذاکرات وین گفت : دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین  هنوز  تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

وی افزود : ما ملت صبوری هستیم ولی تا ابد صبر نمی کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

خطیب زاده گفت : توافق بسیار در دسترس است؛ اگر آمریکا بداند و یقین کند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود  نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌هایمان کوتاه می‌آییم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات با عربستان گفت : این گفت‌وگو ها نیازمند دستور کار مشخص است. ما نظرات مان را به صورت مکتوب ارائه کردیم و بهتر است که سعودی  نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.