فقط سه تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند

با نتایجی که در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به دست آمد عملا و روی کاغذ تنها ۳ تیم شانس قهرمانی دارند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر در حالی پشت سر گذاشته شد که تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی مقابل حریفان همشهری خود با نتایج مشابه بدون گل مساوی شدند و سپاهان با پیروزی پر گلی که در آبادان مقابل صنعت نفت به دست آورد توانست فاصله اش را با سرخابی‌های تهران در بالای جدول ۲ امتیاز بکاهد و همچنان در رده سوم جای داشته باشد.

بعد از نتایج هفته چهارم استقلال با ۵۶ امتیاز در صدر قرار گرفت، پرسپولیس با ۵۰ امتیاز در رده دوم، سپاهان با ۴۵ امتیاز در رده سوم و فولاد با ۳۸ امتیاز در جایگاه چهارم؛ و البته با توجه به شرایط جدولی، روی کاغذ تنها ۳ تیم اول تا سوم شانس قهرمانی در این فصل را دارند.

در حال حاضر استقلال با ۵۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با فرض اینکه آبی پوشان از امروز به بعد حتی یک امتیاز هم نگیرند، تنها ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان روی کاغذ امکان عبور از استقلال و قهرمانی را دارند.

با اینکه فولاد هم ظاهراً امکان رسیدن به امتیاز ۵۷ (یک امتیاز بیشتر از امتیاز کنونی استقلال) را دارد و این در ظاهر بدان معناست که این تیم هم روی کاغذ شانس قهرمانی دارد، اما عملاً چنین امکانی برای فولاد نیست؛ چون قهرمانی فولاد در گرو ۶ شکست همزمان استقلال، پرسپولیس و سپاهان در قبال ۶ پیروزی متوالی آنهاست. با اینکه عملاً امکان اینکه استقلال، پرسپولیس و سپاهان در هر ۶ بازی خود شکست بخورند نیست، اما از آنجایی که سپاهان با هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی دارد حتی روی کاغذ هم امکان ثبت شکست‌های همزمان برای این ۳ تیم وجود نداشته و لذا فولاد نیز حتی روی کاغذ شانس قهرمانی ندارد.

گل گهر که در ابتدای فصل چهره تیمی مدعی را داشت، با تساوی خانگی هفته بیست و چهارم مقابل شهرخودرو عملاً حتی روی کاغذ شانس رسیدن به قهرمانی را از دست داد و چرخه تیم‌های مدعی جدا شد. گل گهر حتی اگر تا پایان فصل در تمام بازی‌های خود پیروز شوند ۵۳ امتیازی می‌شوند و این ۳ امتیاز کمتر از امتیاز کنونی استقلال در صدر جدول است. همین شرایط برای تیم مس رفسنجان هم وجود دارد. با این وجود در پایان فصل قطعاً قهرمان از بین ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان انتخاب و معرفی خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.