عکس| وقتی «فردین» با لباس خلبانی به عشقش رسید!

زمانیکه برق می‌رفت، با چراغ قوه در جلوی خانه قدم می‌زد. انسان خنده‌رو و باصفایی بود که با آن موفقیت به هیچ وجه تکبر و غرور نداشت.

به گزارش تازه نیوز، اسکندر دلدم، سردبیر مجله ستاره سینما در دهه پنجاه در یادداشتی به مناسبت سالگرد فوت محمدعلی فردین نوشت:

فردین گروهبان نیروی هوایی بود و در رویا همیشه دوست داشت خلبان شود. بعد از کناره‌گیری از نیروی هوایی و معرفی به سینما توسط ناصر ملک‌مطیعی، خوش درخشید و در اوج موفقیت، فرودین فیلم را تاسیس کرد و یکی دو فیلم ناموفق از جمله «برفراز آسمانها» را ساخت و نقش خلبان نیروی هوایی را بازی کرد و بالاخره به آرزوی خلبانی ولو در فیلم رسید! البته که بخشی از شکست «برفراز آسمانها» را می‌توان به حساب اکران آن در بحبوحه انقلاب و اوضاع نابسامان سینما در آن روزها هم گذاشت.

«فردین» ساکن ایستگاه خرابات نزدیک میدان خراسان بود و بعدها ساکن خیابان جویبار شرقی نارمک شد. خانه جنوبی کوچکی داشت و همسرش هم در همان خانه آرایشگاه زنانه داشت. به یاد دارم زمانیکه برق می‌رفت، با چراغ قوه در جلوی خانه قدم می‌زد. انسان خنده‌رو و باصفایی بود که با آن موفقیت به هیچ وجه تکبر و غرور نداشت.

عکس‌نوشت: زنده‌یاد محمدعلی فردین و گلی زنگنه در نمایی از «بر فراز آسمانها» به سال ۱۳۵۷

3 نظر
  1. حسین

    هنرمند یعنی عشق مردم هنوز بعداز 40سال بازیگری و30سال بعداز فوت این هنرمند همیشه جاوید..

  2. ناصر بازنشسته

    پدر سینما روحش شاد بخاطر یک روز زندگی هرروز می‌میریم.

  3. عباس

    با سلام فردین گروهبان نبود فقط سرباز نیروی هوایی بود و یه روز میره سینما فیلم‌ نگاه کنه یه کارگردان به نام اسماعیل کوشان ایشان میبینه از قیافش خوشش میاد دعوتش میکنه برا فیلم‌ چشمه آب حیاط روحش شاد آل پاچینو و مارلون براندو سینمای ایران بود

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.