گردوخاک تا چه زمانی در پایتخت می‌ماند؟

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته پدیده گردوخاک در تهران بی‌سابقه بوده است، گفت: احتمالاً در روزهای آتی نیز ما با چنین پدیده‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تسنیم، سید محمدمهدی میرزایی قمی سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در بخشی از جلسه امروز – یکشنبه ۲۱ فروردین- شورای شهر تهران که به موضوع آلودگی اختصاص داشت،‌ با اشاره به گزارش آلودگی هوای شهر تهران در چند روز گذشته گفت: در این ارتباط گزارش‌های مفصلی جمع‌بندی شده و در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران قرار گرفته است.

او تصریح کرد: ما در ۱۲ سال گذشته شاهد چنین پدیده‌ای در تهران نبوده‌ایم البته نمونه مشابهی را در تابستان ۱۳۸۸ تجربه کرده‌ایم و در آن مقطع چند روز ادارات و مدارس تهران به تعطیلی کشیده شد اما بعد از آن چنین اتفاقی را تجربه نکرده‌ایم.

میرزایی قمی با ابراز اینکه «احتمالاً چنین مشکلاتی (گردوخاک و طوفان)‌ را در روزهای آتی در تهران خواهیم داشت»، افزود: البته ما در سالیان گذشته در تابستان چنین پدیده‌هایی را به‌صورت مختصر داشته‌ایم اما امسال این پدیده زودتر در کشور ما خود را نشان داده است.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با تذکر این موضوع که شهرداری تهران در بحث آلودگی هوا و گردوخاک هیچ وظیفه‌ای را مبنی بر تعطیلی نداشته و ندارد، گفت: کمیته اضطرار آلودگی هوا با اعضاء در ارتباط با این مسئله تصمیم‌گیری می‌کند، البته شهرداری تهران نیز در روزهای گذشته بیش از حد ظرفیت خود در این زمینه ورود پیدا کرده و اطلاع‌رسانی و سایر اقدامات را انجام داده است اما در نهایت تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی در چنین روزهایی به‌عهده شهرداری تهران نیست.

براساس توضیح او، کمیته اضطرار آلودگی هوا در دو حالت تشکیل جلسه می‌دهد؛ یک مورد بنا بر اعلام سازمان هواشناسی که اعلام می‌کند پایداری جوی وجود دارد و  دیگری براساس درخواست وزارت بهداشت برای برپایی جلسه کمیته اضطرار هوا است.

میرزایی قمی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان هواشناسی باید ۹۶ ساعت قبل شرایط جوی را پیش‌بینی کند اما متأسفانه در اکثر جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا ما شاهد تشریح آنچه رخ داده است، هستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.