درخواست مهم اوکراین از کره جنوبی

رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست کمک از کره جنوبی گفت: اوکراین نیازمند جنگنده و تانک است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه از سئول درخواست کرد تا به کشورش از طریق ارسال تجهیزات نظامی کمک کند.

وی در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای نمایندگان پارلمان کره‌جنوبی از آنها خواست تا به ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی به اوکراین بپردازند.

وی گفت: «اوکراین نیازمند فناوری‌های نظامی مختلف از جمله جنگنده‌ و تانک است».

زلنسکی اضافه کرد: «با توجه به تسلیحات نظامی که کره‌جنوبی دارد می‌تواند در زمینه متوقف کردن کشتی‌ها و موشک‌های روسی به اوکراین کمک کند».

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اخیرا در گفت‌وگو با همتای کره‌ای خود از سئول خواست تا به این کشور سامانه‌های دفاع هوایی ارسال کند اگر چه کره‌جنوبی بارها اعلام کرده که از ارسال هرگونه تسلیحات مرگبار به اوکراین خودداری خواهد کرد.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور اوکراین که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین همواره از ناتو خواسته تا اقدامات محکم‌تری در قبال مسکو در پیش بگیرد و پیش از بحران اخیر خواستار پیوستن کشورش به این ائتلاف نظامی بود، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه (دیروز) پخش شد، گفت دیگر علاقه‌ای به دیپلماسی ناتو ندارد.

او در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: وقتی در دیپلماسی کار می‌کنید، هیچ نتیجه‌ای وجود ندارد. همه اینها بسیار بوروکراتیک است. به همین دلیل است که نحوه صحبت من با آن‌ها کاملاً موجه است. من دیگر جانی برای دادن ندارم. من دیگه هیچ احساسی ندارم، دیگر علاقه‌ای به دیپلماسی آن‌ها که منجر به نابودی کشورم می‌شود، ندارم.

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، زلنسکی، ناتو را مورد انتقاد قرار داده و آن را ضعیف و با اعتماد به نفس پایین توصیف کرده است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.