پر تکرارترین هشتگ‌های توییتر فارسی در سال ۱۴۰۰

رئیسی، دانشگاه آزاد و نه به جمهوری اسلامی!

 ۳۰۰ هشتگ پر تکرار توییتر فارسی در سال ۱۴۰۰ توسط یک پلتفرم هوش مصنوعی بررسی شده و نتایج جالبی را به همراه داشته است.

به گزارش تازه نیوز، هشتگ‌ها، عناصر پر استفاده در شبکه‌های مجازی هستند و روزانه در تعداد زیادی از محتواهای منتشر شده قرار می‌گیرند. کاربران از هشتگ‌ها برای برقراری ارتباط بین محتواهای یکدیگر استفاده می‌کنند به طوری که با دنبال کردن یک هشتگ امکان دسترسی به محتواهای دیگر با موضوع یکسان فراهم می‌شود. طبیعی است که هشتگ موضوعاتی که کاربران فضای مجازی بیشتر به آنها می‌پردازند و هشتگ برخی رخدادها، بیشتر مورد توجه استفاده کاربران قرار بگیرند.

تیم «اینفومی» مجموعه لایف‌وب، ۳۰۰ هشتگ پر تکرار توییتر فارسی در سال ۱۴۰۰ را بررسی و تحلیل نموده است. در این مطلب به گزارش این بررسی و تحلیل می‌پردازیم، پر تکرارترین هشتگ‌ها را در ۶ دسته موضوعی، همراه با میزان استفاده از آنها بررسی و رخدادهای موثر بر ترند شدن هشتگ‌ها در بازه‌های زمانی مشخص را بیان می‌کنیم. با لایف‌وب همراه باشید.

پر تکرارترین هشتگ‌ها بر اساس تعداد کاربران استفاده‌کننده در سال ۱۴۰۰

هشتگ‌ها بر اساس تعداد کاربران استفاده‌کننده

گروهی از هشتگ‌ها نیز توسط تعداد قابل توجهی از کاربران، استفاده شده‌اند که در تصویر زیر آنها را مشاهده می‌کنید. این ابر کلمات نشان می‌دهد چه هشتگ‌هایی بیشترین کاربر استفاده کننده را داشته‌اند.

رخدادهای گوناگون بر افزایش تعداد کاربران استفاده‌کننده از برخی از این هشتگ‌ها موثر بوده‌اند؛ برای مثال انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حمایت‌ها و انتقادات بعد از انتخاب رییس جمهور و حواشی این موضوع باعث افزایش تعداد کاربران استفاده‌کننده از  #انتخابات و #رییسی شده است به طوری که که حدودا ۸۸ هزار کاربر از #رییسی و حدود ۵۲ هزار کاربر از #انتخابات در توییتر استفاده کرده‌اند.

مسائل مربوط به واردات واکسن و انجام واکسیناسیون در کشور، محدودیت‌های ایجاد شده به علت کرونا، موج‌های متعدد این ویروس که زندگی عادی شهروندان را دچار اختلال نمود و آمار مبتلایان و کشته‌شدگان نیز باعث تکرار #کرونا در توییتر در سال ۱۴۰۰ شده است.

همچنین مسائل مربوط به بحران آب در خوزستان، آلودگی هوا و اعتراضات در این استان، موجب تکرار #خوزستان توسط حدودا ۸۰ هزار کاربر شده است.

در سال گذشته موضوع طرح صیانت و صحبت‌ها و حواشی مرتبط با آن، این مسئله را به دغدغهٔ مهمی برای مردم تبدیل کرد. اغلب واکنش‌ها نسبت به طرح صیانت مواردی چون انتقاد، ابراز نگرانی یا ترس کاربران در خصوص قطع دسترسی به اینترنت جهانی بوده است. بررسی‌های لایف‌وب نشان می‌دهد #طرح_صیانت از هشتگ‌های پر تکرار بر اساس تعداد استفاده کاربران به شمار می‌آید.

همان طور که تصویر بالا مشاهده کردید #افغانستان نیز از هشتگ‌های پرتکرار بر اساس تعداد کاربران استفاده‌کننده بوده است. از علل تکرار زیاد این هشتگ توسط کاربران می‌توان به حمله‌های تروریستی، تغییر حکومت و روی کار آمدن طالبان در افغانستان اشاره کرد.

 

پر تکرارترین هشتگ‌ها در حوزه امنیتی

هشتگ‌ها در حوزه امنیتی

بررسی هشتگ‌های حوزه امنیتی در سال ۱۴۰۰، نشان می‌‌دهد که ۹۴٪ از تعداد هشتگ‌ها، مربوط به اپوزیسیون و براندازی و ۶٪ مربوط به اعدام زندانیان و کشته‌های سیاسی بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تقابل موافقان و مخالفان جمهوری اسلامی در توییتر، طی سال ۱۴۰۰ نسبت به قبل کاهش داشته است.

پر تکرارترین هشتگ‌ها در حوزه اجتماعی

حوزه اجتماعی نیز میزان زیادی از هشتگ‌ها را در توییتر به خود اختصاص داده است. بررسی‌های لایف‌وب نشان می‌دهد در سال گذشته حدود ۸.۲ میلیون بار هشتگ‌های مرتبط با حوزه اجتماعی در توییتر فارسی منتشر شده است.

پرتکرارترین هشتگ‌های این حوزه به ترتیب مربوط به موضوعات آموزش و تحصیل، مشکلات کم آبی، پزشکی و بهداشت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورزش بوده‌اند. آموزش و تحصیل با ۶۲٪، اکثر هشتگ‌های حوزه اجتماعی را شامل می‌شود؛ بخش زیادی از این میزان به علت استفاده فراوان از هشتگ‌ها توسط کنکوری‌ها برای تعویق کنکورهای سراسری و دانشجویان پزشکی جهت بیان مطالبات و درخواست‌هایشان، بوده است.

پر تکرارترین هشتگ‌ها در حوزه سیاسی

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ موجب افزایش هشتگ‌ها در حوزه سیاسی شده است؛ به طوری که حدود ۹.۳ میلیون هشتگ از این حوزه مربوط به انتخابات بوده است.

هشتگ‌های مربوط به موضوعات سیاست داخلی و خارجی ۳۱٪ و موضوعات بین‌الملل، ۱۴ ٪ از کل هشتگ‌های سیاسی در بستر توییتر در سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شوند.

پر تکرارترین هشتگ‌ها در حوزه اقتصادی

هشتگ‌های مرتبط با ارز دیجیتال با ۹۵٪ و بورس با ۵٪ ، موضوعات مربوط به حوزه اقتصادی را تشکیل می‌دهند.

از هشتگ‌های پرتکرار مربوط به ارز دیجیتال می‌توان به nft# و babydogecoin# اشاره کرد.

پر تکرارترین هشتگ‌ها در حوزه عمومی

هشتگ‌های حوزه عمومی، شامل دسته‌بندی خاصی نیستند و موارد موجود در تصویر زیر را شامل می‌شوند.

حدودا ۵.۱ میلیون هشتگ در این حوزه، انتشار یافته است. از بیشترین هشتگ‌های مورد استفاده در این حوزه، می‌توان به #ایران و iran# به ترتیب با حدود ۱.۶ میلیون و ۱.۱ میلیون تعداد اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.