پشت‌پرده حمایت هیئت رئیسه مجلس از برخی وزرای دولت/ چرا جلوی استیضاح‌ها گرفته می‌شود؟

محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید کار هیات رئیسه در جلوگیری از استیضاح وزرا، برخلاف آیین‌نامه داخلی و غیرقانونی است.

به گزارش تازه‌نیوز، جلال محمودزاده با بیان این‌که هیات رئیسه جلوی استیضاح وزرا را گرفته است، در خصوص طرح استیضاح وزرای اقتصادی دولت گفت: اعضای کابینه دولت در ضعف عملکردی، از یکدیگر سبقت می‌گیرند و ما در مجلس استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، رفاه و تامین اجتماعی، صمت و راه و شهرسازی را شروع کردیم اما هیات رئیسه همه را بایکوت کرد که غیرقانونی است.

با این روند نیمی از کابینه دولت استیضاح می‌شوند

به نقل از شفقنا، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: هیات رئیسه نمی‌تواند جلوی استیضاح وزرا را بگیرد و وقتی تعداد امضاها از ۱۰ نفر گذشت، استیضاح باید اعلام وصول شود؛ امروز اگر استیضاح صورت نگیرد چند ماه دیگر این کار باید انجام شود و با وضعیتی که شاهد هستیم، به نظر من بیشتر کابینه آقای رئیسی تا چند ماه آینده باید استیضاح شوند. بعضی از وزرای دولت، پیشنهاد اعضای هیات رئیسه بودند که رأی آوردند بنابراین الان مانع از استیضاح می‌شوند؛ اما هر نماینده‌ای که وزیر ضعیفی را به دولت تحمیل کرد هم به آقای رئیسی و هم به مردم خیانت کرده زیرا ما نیروهای توانمند بسیاری در کشور داریم که باید از آن‌ها استفاده می‌شد؛ وزارتخانه جای آزمون و خطا نیست و کسانی که مدیریت بلد نیستند باید کنار بروند.

این مطالب را هم ببینید:

محمودزاده در پایان با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور بیشتر ریشه مدیریتی دارد، خاطرنشان کرد: کار هیات رئیسه مجلس در جلوگیری از استیضاح وزرا، استقلال مجلس را زیر سوال می‌برد و این اقدام، غیرقانونی و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.