با هرگونه حمله احتمالی ایران مقابله می‌کنیم/ بیشتر تحریم‌های علیه ایران، مربوط به سپاه است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران، ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن را علیه سپاه تکرار کرد و گفت که ایالات متحده آمریکا در عزم خود برای مقابله با تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز متحد است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران، ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن را علیه سپاه تکرار کرد و گفت که ایالات متحده آمریکا در عزم خود برای مقابله با تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز متحد است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی این مطالب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات یکی از فرماندهان سپاه درباره انتقام از عاملان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: ما از شهروندان خود دفاع و محافظت می کنیم. این شامل مقامات کنونی و سابق آمریکا می شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه در مورد ایران اختلاف نظرهای زیاد وجود دارد، مدعی شد اما در عزم خود برای مقابله با تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز متحد هستیم و با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی ایران همکاری خواهیم کرد.

ند پرایس ادامه داد: شما شاهد رویکرد ما در مقابل سپاه بوده اید. اکثر تحریم هایی که ما علیه ایران وضع کرده ایم شامل سپاه می شوند.

این مقام آمریکایی با طرح ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد: ما متعهد به مقابله و جلوگیری از فعالیت های مخرب سپاه از طریق همه ابزارهای مناسب هستیم.

ند پرایس در پاسخ به سوالی با توجه به اظهارات ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا علیه نیروی قدس سپاه مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه، تفاوتی بین سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه  قائل است؟ گفت: درک من این است که فهرست (موسوم به ) گروههای تروریستی خارجی شامل هر دو می شود.

ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک آمریکا اخیرا مخالفت خود را با خروج نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست موسوم به سازمانهای تروریستی خارجی اعلام کرد.

مارک میلی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت که  از حذف نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست موسوم سازمان های تروریستی خارجی حمایت نمی کنم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.