انتقاد شدید نماینده مجلس به گرانی اینترنت: آقای وزیر استعفا بدهید!

نماینده ملکان در اعتراض به قیمت بسته اینترنت، با بیان این‌که این تعرفه‌ها با حقوق وزیر همسان است نه حقوق مردم، از وزیر ارتباطات خواست یا مشکل را حل کند یا استعفا دهد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از همشهری‌آنلاین، سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس طی توئیتی در مورد گرانی بسته‌های اینترنت نوشت: قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش‌آموز خیر. او به وزیر ارتباطات گفت که اگر نمی‌تواند مشکل را حل کند، استعفا بدهد.

رسانه‌ها به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اشاره کرده‌اند که بر اساس آن، از ۲۱ فروردین ماه امسال بسته‌های اینترنتی حذف شود و تا زمان ارائه بسته‌های جدید از سمت اپراتورها، بسته‌های ارائه‌شده در پنل در دسترس قرار داده شود.

واکنش سازمان تنظیم مقررات رادیویی به افزایش قیمت‌های اینترنت

این در حالی است که پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور، عصر جمعه ۱۹ فروردین در اطلاعیه‌ای به این افزایش قیمت واکنش نشان داده بود. در این اطلاعیه گفته شده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیر در وزارت ارتباطات هیچ‌گونه مصوبه جدیدی در مورد تعرفه اینترنت نداشته است.

سازمان تنظیم مقررات رادیویی اضافه کرده «آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال ۹۵ و برای دسترسی ثابت مربوط به سال ۹۶ است که سقف و کف قیمت را تعیین کرده؛ اپراتورهای بخش خصوصی هم برای تعیین قیمت خدمات و بسته‌های اینترنتی در محدوده سقف و کف اقدام می کنند.» در ادامه اطلاعیه آمده که این سازمان، افزایش قیمت اینترنت ثابت در برخی اپراتورها را بررسی می‌کند و در صورتی که خارج از چارچوب مصوبات سال‌های ۹۵ و ۹۶ باشد، آن را سریعاً اصلاح می‌کند و متخلفان را جریمه خواهد کرد.

اجازه افزایش حداقلی قیمت به اپراتورها برای توسعه شبکه

البته سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفته اپراتورهای ارتباطی باید با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیازشان از راه‌های دیگر تا جای ممکن، با هماهنگی با این سازمان، «افزایش حداقلی قیمت‌ها» را مبتنی بر چارچوب مصوبات مدنظر قرار دهند و بخش عمده درآمدهای حاصل را حتماً صرف توسعه شبکه کنند.

افزایش قیمت سال ۹۹ و احتمال تبانی

تابستان ۱۳۹۹ از طرف همراه اول و ایرانسل اتفاقات مشابه امسال رخ داده بود که با شکایت دولت و جریمه‌های سنگین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اپراتورها، بسته‌های به‌صرفه بار دیگر در دسترس قرار گرفتند.

در آن زمان آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات افزایش قیمت اینترنت موبایل را «تبانی» دانسته بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.