نقشه جدید روسیه برای شکست اوکراین لو رفت!

استراتژی جدید روس‌ها در جنگ اوکراین از نظر برخی تحلیلگران تداوم و فرسایشی شدن جنگ تا تسلیم شدن زلنسکی است.

به گزارش تازه‌نیوز، تحلیل برخی کارشناسان مسایل منطقه‌ای از وضعیت جنگ اوکراین این است که روس‌ها برآورد اولیه اشتباهی در خصوص نتیجه درگیری‌ها داشتند و بر همین اساس نیز از اواسط درگیری استراتژی و نوع حملات خود را تغییر دادند.

این کارشناسان معتقدند در دور جدید درگیری‌ها، اکنون دولت روسیه برای ضمیمه کردن مناطق روس‌تبار شرق اوکراین به کشور خود تقلا می‌کند؛ اتفاقی که وقوع آن در روزهای پیش رو محتمل است.

این کارشناسان علت عقب‌نشینی روس‌ها از برخی از مناطق در اوکراین را تلاش آنان برای امضای توافق پایان جنگ دانسته‌اند. زیرا اگر کیِف سقوط کند یک دولت دست‌نشانده تعیین می‌شود و دولت فعلی اوکراین از لحاظ بین‌المللی دیگر مشروعیتی برای توافق ندارد. برای همین روس‌ها به دنبال تسلیم زلنسکی هستند. در واقع روسیه به دنبال این است که با یک دولت مشروع توافق امضا کند و اگر دولت فعلی این کشور از بین برود، امضای توافق با دولت دست‌نشانده در مجامع بین‌المللی اعتبار ندارد و روس‌ها را به اهدافشان نمی‌رساند.

 

۱ نظر
  1. یه بنده خدا

    لو رفت ؟ چی لو رفت ؟ روسها از همان اول عملیات ویژه اعلام کرده بودند که قصدشان چیست . حالا نقشه شان لو رفت ؟ معلوم میشه اون برخی کارشناسان ظاهرا پول خوبی از پنتاگون و ناتو دریافت می کنند تا لاطائلات بگویند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.