ابربدهکاران بانکی با پول مردم چه کردند؟

ابربدهکاران بانکی پولی را که از بانک‌ وام گرفته اند در حوزه های سود آور و مقطعی سرمایه گذاری کرده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک کارشناس اقتصادی گفت: ابربدهکاران بانکی قطعا افرادی نبوده اند که ورشکسته شده باشند و نیازی به این مبالغ داشته باشند در نتیجه اراده و خواستی برای شفاف سازی نبوده است چراکه ابربدهکاران بانکی به راحتی ایجاد نمی شوند.

آلبرت بغزیان در گفت‌گو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که این اقدامات چه تبعات اقتصادی دارد. اظهار داشت: مردم سپرده ای در بانک دارند و بانک این سپرده را به فردی وام داده است و آن فرد آن مبلغ را در کاری مصرف کرده است، اینکار غیر مولد و غیر اشتغال زا و تنها سودآور بوده است که تنها منجر به تورم و احتکار کالا خواهد شد.

وی افزود: این ابربدهکاران بانکی قطعا به زمینه هایی وارد شده اند که می‌توانند از امضاهای طلایی استفاده کنند و دسترسی به منابع دیگری نیز داشته اند و ممکن است این مبالغ را در بازارهای مالی رمزارز، ارز و خودرو برده باشند و مسلما چنین بدهکارانی سرمایه های خود را در حوزه های سود آور و مقطعی سرمایه گذاری می کنند.

بغزیان متذکر شد: در نتیجه تبعات این اقدامات گرانی و تورم افسارگسیخته خواهد بود چراکه این پول در تولید و اشتغال نرفته است و از طرفی به واردات کالاهای خارجی و بیکاری نیز دامن زده است و اثرات مثبتی برای چنین وجوهی قابل تصور نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.