افشاگری بلینکن درباره برنامه آمریکا برای جنگ اوکراین

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به متحدان اروپایی گفته است که پیش بینی می‌کند جنگ در اوکراین تا پایان سال جاری ادامه یابد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، دو مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که بلینکن پیش بینی می‌کند که جنگ تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که بلینکن “با همتایان خود در مورد نگرانی‌های طولانی شدن درگیری گفتگو کرده اما تمام تلاش‌های او حول این است که چگونه جنگ را در سریع ترین زمان ممکن متوقف کند.”

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات اعلام کرد که «هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، علیرغم شکست وی در تصرف مناطق اصلی مانند کی‌یف، وجود ندارد» و «اگر با شکست نظامی مواجه نشود، احتمالاً به دنبال مذاکرات دیپلماتیک نخواهد بود».

مقامات تصریح کردند که «عزم بین‌المللی» برای حمایت از اوکراین با تسلیحات باقی خواهد ماند و ممکن است تغییراتی در ماهیت تسلیحات که در صورت ادامه درگیری‌ها مورد نیاز است، ایجاد شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیشتر گفته بود که جنگ در اوکراین ممکن است چندین ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

پیش از این، رسانه‌ها به نقل از پوتین گفته بودند که روسیه تا رسیدن به اهداف “اصیل” خود در اوکراین به جنگ خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اوکراین پیش بینی کرده در روزهای آینده جنگ تشدید شود.

2 نظر
  1. کرامت سلیمی

    همین که امریکاییها زمان و تاریخ برای جنگ اوکراین مشخص می کنند یعنی کارگردان این جنگ امریکاست.

  2. کرامت سلیمی

    نتیجه جنگ اوکراین هرجه باشد یک حقیقت را به خوبی نشان می دهد:

    سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها مطرح می شود تا انها را به بردگی بگیرند.

    سازمان انرژی اتمی ایران در مقاله ای که در بولتن خبری خود منتشر کرده است اعلام نموده که سلاح هسته ای وجود ندارد و دهها سال است که با این دروغ ملتها را می ترسانند و سر کار گذاشته اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.