کاپیتان چلسی در مسیر نوکمپ

علی‌رغم تمدید قرارداد یک‌طرفه سزار آسپلایکوئتا با چلسی، بارسا امیدوار و خوشبین به جذب اوست.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، کاپیتان ۳۲ ساله و اسپانیایی چلسی مدت‌هاست که مورد توجه بارسلونا قرار دارد. سزار که از سال ۲۰۱۲ برای چلسی بازی می‌کند، در پایان فصل قراردادش به اتمام خواهد رسید و پس از صحبت با ژاوی، سرمربی بارسا به وی قول داده راهی این باشگاه شود ولی مشکل بزرگ اینجاست که در قرارداد او بند یک‌طرفه تمدید قرارداد وجود داشت. بر این اساس اگر او در طول فصل جاری بیش از ۳۰ بازی برای چلسی انجام دهد(انجام داده)، قرارداد، خود به خود برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد؛ با این حال آسپلیکوئتا تردید داشت که این بند فعال شده باشد.

دو هفته پیش اسکای اسپورتس اعلام کرد که چلسی قبل از تحریم‌های دولت انگلیس، قرارداد آسپلیکوئتا را تا تابستان ۲۰۲۳ به‌صورت یک‌طرفه تمدید کرده است. این تمدید یعنی بارسا برای جذب آسپلیکوئتا چاره‌ای جز مذاکره مستقیم با چلسی ندارد و باید برای وی هزینه‌ای نیز پرداخت کند؛ در حالی‌که باشگاه کاتالان این بازیکن را رایگان می‌خواست.

طبق ادعای دیاریو اسپورت، درهای بارسا به روی آسپلیکوئتا بسته نشده و در مذاکره با این بازیکن از وی خواسته شده تا شخصا با سران چلسی مذاکره کند و برگه فسخ خود را بگیرد. بارسا خوشبین است تمایل شدید آسپلیکوئتا برای جدایی و احترامی که چلسی برای کاپیتانش قائل است، در نهایت باعث حل این معضل شود.

آسپلیکوئتا توانایی بازی در قلب خط دفاع و نیز کناره‌های زمین را دارد و یک خرید حیاتی برای ژاوی محسوب می‌شود. اسپورت همچنین نوشته است که این بازیکن در ابتدای فصل با مدیر ورزشی چلسی توافق کرده بود که در صورت تمایل به جدایی، مانعی برایش ایجاد نشود. او در ۴۶۶ بازی برای چلسی توانسته ۱۶ گل بزند و ۵۶ پاس گل نیز بدهد. ارزش آسپلیکوئتا در بازار ۱۱ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.