دعوت زلنسکی از مکرون: به اوکراین بیا و «نسل‌کشی» را ببین!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود دعوت کرده است برای تایید “نسل کشی” روسیه در این کشور به اوکراین سفر کند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که از امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود دعوت کرده است برای تایید “نسل کشی” روسیه در این کشور به اوکراین سفر کند؛ اصطلاحی که مکرون تاکنون از استفاده آن خودداری کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی CNN که روز یکشنبه پخش شد، گفت: “من با امانوئل صحبت کردم. فکر می‌کنم او می‌خواهد اطمینان یابد که روسیه وارد گفتگو می‌شود. ”

رئیس جمهور فرانسه برخلاف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکنون از استفاده از اصطلاح “نسل کشی” در اوکراین خودداری کرده و معتقد است که تعیین “نسل کشی” کار وکلا است نه سیاستمداران.

رئیس جمهور اوکراین این امتناع مکرون را “بسیار دردناک” ارزیابی کرد.

زلنسکی به سی‌ان‌ان گفت: “من به او گفتم می‌خواهم بفهمد که این یک جنگ نیست، این چیزی جز نسل کشی نیست. مطمئنم او متوجه خواهد شد. ”

مکرون پنجشنبه در توضیح دلیل عدم استفاده از واژه “نسل کشی” گفت که “تشدید لفاظی‌ها” به اوکراین کمکی نمی‌کند و می‌تواند باعث مداخله غرب شود.

وی افزود: کلمه نسل کشی بار معنایی خاصی دارد و باید کارشناسان حقوقی و نه سیاستمداران آن را تعیین کنند.

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: کشور‌هایی که اقدامات روسیه را “نسل کشی” می‌دانند باید بر اساس توافقات بین المللی وارد عمل شوند.

در این مصاحبه، رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که مشتاق است با جو بایدن در کشورش دیدار کند.

او گفت: “فکر می‌کنم او (بایدن) بیاید، اما تصمیم با خودش است و البته بستگی به وضعیت امنیتی دارد. ”

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: از دیدن او (بایدن) در کشورمان خوشحال خواهیم شد و این پیام حمایتی مهمی برای ما خواهد بود.

وی همچنین عنوان داشت که “دیدار شخصی بین روسای جمهور آمریکا و اوکراین می‌تواند راه را برای انتقال تسلیحات جدید آمریکا به اوکراین و بحث در مورد راه حل سیاسی احتمالی این مناقشه هموار کند. ”

دولت آمریکا در حال بررسی اعزام نماینده‌ای به کی‌یف است، اما کاخ سفید فعلاً احتمال سفر شخص رئیس جمهور را رد کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.