پیگیری حادثه مرگبار ایستگاه اتوبوس پردیس در دادستانی

به دنبال مرگ مرد جوان بر اثر سقوط سازه ایستگاه اتوبوس در پردیس، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از معرفی مقصران حادثه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، عصر جمعه به‌دنبال وزش باد شدید و طوفان در منطقه پردیس ناگهان یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در فاز ۱ پردیس واژگون و به علت سقوط روی سر پسری جوان باعث مرگ وی شد.
علیرضا آقاجری، دادستان عمومی و انقلاب پردیس درباره این پرونده گفت: فرد فوت شده یک جوان ۲۳ ساله و از اتباع افغانستان بوده است که بلافاصله پس از این اتفاق دستورات لازم برای تشکیل پرونده در کلانتری ۱۱ شهر پردیس صادر و پیکر وی به پزشکی قانونی منتقل شد. با ارجاع موضوع به کارشناس رسمی دادگستری در حوزه حوادث منتظر اعلام مقصران حادثه هستیم. البته نظر ما این است که پیمانکار این ایستگاه اتوبوس، سازنده آن و شهرداری وقت که نظارتی بر نصب و کیفیت آن نداشتند مقصر هستند.
وی در ادامه گفت: روز جمعه با دعوت از خانواده قربانی برای مطرح کردن شکایت و سیر اقدامات لازم برای انحصار وراثت اقدامات لازم انجام شد.

به نقل از ایران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: با توجه به این که در این حادثه بحث فنی و موارد مختلفی دخیل هستند، موضوع به‌صورت ویژه و با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف پیگیری می‌شود. ساخت و نصب این سازه مربوط به هشت سال قبل بوده است البته این سازه‌ بسیار سبک بوده و با وزش بادی که شدت زیادی هم نداشته بلند و روی این جوان واژگون شده است.
وی افزود: مسئولان وقت باید حداقل این سازه را ایمن‌سازی و استانداردسازی می‌کردند متأسفانه این اقدامات انجام نشده و منتظر نظریه کارشناسی در این حوزه هستیم.
رضا کارخانه شهردار پردیس نیز در گفت‌وگو با فارس ضمن ابراز تأسف از این حادثه اظهار کرد: با وجود آنچه که در برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، سازه این ایستگاه به‌‌طور کامل در محل استقرار خود تثبیت‌ شده بود اما شدت وزش به‌ حدی بود که سبب جدا شدن محل اتصالات و سقوط آن شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.