عینک‌های هوشمند «متا» تا ۲ سال دیگر به بازار می‌آیند

سایت دیجیتال ترندز خبر از آماده شدن احتمالی عینک‌های واقعیت افزوده متا- نهایتا تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، متا که تاکنون میلیاردها دلار برای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده هزینه کرده است، به نظر می‌رسد در تلاش است عینک هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده خود را برای عرضه در سال ۲۰۲۴ آماده کند. به باور کارشناسان این عرصه؛ این محصول بخش مهمی از چشم‌انداز آینده مارک زاکربرگ برای متاورس بوده است.

به نقل از انتخاب، دیجیتال ترندز بعد از اشاره به عرضه عینک‌های هوشمند هولوگرافیک متا در سال ۲۰۲۴ این نکته را مورد تاکید قرار داده که در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ نیز بنا شده طرح‌های پیشرفته‌تری از این عینک ارائه شود.عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده متا که به نام پروژه Nazare (شاید به معنای نظاره) در دست ساخت است؛ تا سال 2024 در دسترس خواهند بود. به گفته آگاهان بازار دیجیتال؛ این عینک‌ها یک تجربه واقعیت افزوده کامل را به استفاده‌کنندگان ارائه خواهند داد و حتی قادر به نمایش گرافیک‌های سه‌بعدی خواهند بود.

عینک واقعیت افزوده را می‌توان یکی دیگر از گام‌های بلند این شرکت به‌سوی متاورس خواند. متاورس که می‌خواهد اینترنت را برای ارائه یک محیط تعاملی‌تر برای کاربران تغییر دهد؛ با کمک این عینک‌ها ملموس‌تر و در دسترس‌تر جلوه خواهد کرد. براساس گزارش‌های موجود، این عینک‌ واقعیت افزوده به افراد کمک خواهد کرد تعامل بهتر و راحت‌تری را با هولوگرام‌های کاربران دیگر تجربه کنند. این نکته هم که گفته می‌شود استفاده از این عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده نیازی به گوشی هوشمند ندارد، جذابیت‌های آن را بیشتر کرده است.

عینک‌های هوشمند متا

درباره عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده این موضوع نیز در روزهای اخیر در رسانه‌ها جلب توجه کرده- که عینک‌‌های متا قرار است رقابتی دشوار با مدل‌های مایکروسافت و کوالکام داشته باشند- که امسال تولیدشان اعلام رسمی شده است. این رقابت سنگین در حالی ایجاد شده که تازه یک سال از ساخت اولین عینک واقعیت افزوده می‌گذرد، و به بیانی بهتر تازه پارسال بود که اولین عینک هوشمند متا تحت عنوان «داستان‌های ری‌بن» با میکروفون و بلندگو و دوربین داخلی به بازار آمد.

نکته مهم دیگری که دیجیتال ترندز درباره عینک‌های هوشمند هولوگرافیک واقعیت افزوده متا گزارش کرده؛ قیمت این عینک‌هاست. بنا بر این گزارش این عینک‌ها احتمالا به‌دلیل مواد اولیه گران‌تر، با قیمتی بالاتر از هدست واقعیت مجازی متا و البته دیگر محصولات واقعیت مجازی این شرکت عرضه خواهند شد. ناظران بازار دیجیتال قیمت این عینک‌ها را در حدود ۲۹۹ دلار پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.