پس از عینک هوشمند، منتظر لنز هوشمند باشید/ سامسونگ دست به کار شد!

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که احتمالاً به‌زودی شاهد معرفی اولین لنزهای تماسی هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

به گزارش تازه‌نیوز، بازار پوشیدنی‌های امروزی بیشتر شامل ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم می‌شود، اما امکان دارد زمانی فرا رسد که لنزهای تماسی هوشمند نیز در این فهرست قرار گیرند. ناظران بازار انتظار دارند این بخش نوظهور به‌شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد و سامسونگ در این میان، یکی از اولین شرکت‌هایی است که رهبری آن را برعهده خواهد داشت.

لنزهای تماسی هوشمند، درواقع فناوری آینده محسوب می‌شوند، اما تحلیلگران بازار بر این باور هستند که این آینده می‌تواند با ظرفیت کامل در راه باشد. حتی با وجود اینکه هیچ لنز تماسی هوشمندی به‌طور تجاری دردسترس نیست، چند شرکت درحال آزمایش این فناوری نوظهور هستند که سامسونگ یکی از آن‌ها است.

سامسونگ درکنار سونی، گوگل و Sensimed AG یکی از بازیگران اصلی بازار رو‌به‌رشد لنزهای تماسی هوشمند است

به گزارش SamMobile، تحلیلگران GlobalMarketVision انتظار دارند بازار لنزهای تماسی هوشمند رونق بگیرد. احتمال دارد مدتی طول بکشد تا این نوع لنزها به‌طور گسترده دردسترس افراد قرار گیرند، اما ناظران بازار معتقد هستند به‌محض اینکه این لنزها روانه‌ی بازار شوند محبوبیت آن‌ها بسیار افزایش خواهد یافت.البته این اولین‌ باری نیست که شاهد انتشار خبری درمورد مشارکت بالقوه‌ی سامسونگ در تولید لنزهای تماسی هوشمند هستیم. این شرکت در سال ۲۰۱۶ برای ثبت اختراع لنزهای تماسی هوشمند درخواستی ثبت کرد و دوسال قبل از آن نیز درخواستی برای ثبت برند تجاری Gear Blink را در کره‌ی جنوبی ارائه داد که احتمالاً مربوط به یک عینک هوشمند است.

 

لنز هوشمند.
صرف‌نظر از این که بازار لنزهای تماسی هوشمند چگونه تکامل خواهد یافت، سامسونگ از بیش از نیم‌دهه قبل روی فناوری‌های هوشمند مختلف مرتبط با اپتیک کار و تحقیق کرده است. شاید این شرکت با آینده‌نگری سعی دارد زمینه را برای بازار لنزهای هوشمند فراهم کند؛ بازاری که در نهایت می‌تواند رونق چشم‌گیری داشته باشد.

هنوز نمی‌توان با اطمینان درمورد تاریخ تولید اولین لنزهای تماسی هوشمند در سطح تجاری صحبت کرد، اما احتمال دارد این تکنولوژی سبک بازی‌های موبایلی را به‌میزان درخورتوجهی تغییر دهد و سامسونگ نیز در مرکز این بازار قرار داشته باشد.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.