خانه‌تکانی در پرسپولیس؛ ۱۰ بازیکن در فهرست خروج!

غارغ از اینکه پرسپولیس در پایان فصل جام بگیرد یا نگیرد و باز فارغ از اینکه یحیی گل‌محمدی روی نیمکت این تیم باقی بماند یا نماند، به‌نظر می‌رسد سرخپوشان در آستانه یک خانه‌تکانی اساسی هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از همشهری، فصل آینده، خیلی از بازیکنان فعلی پرسپولیس جایی در این تیم نخواهند داشت. گمانه‌زنی‌های زیادی در این مورد وجود دارد که شاید با درصدی از خطا همراه باشد اما اصل مطلب یک چیز است؛ اینکه پرسپولیس خودش را برای یک تحول بزرگ در فهرست نفرات آماده می‌کند.

  حامد لک
داستان او پیش از سوت پایان فصل تمام شد. لک که شروعی رؤیایی در پرسپولیس داشت، مدت‌هاست از ریل خارج شده و هیچ‌کس هیچ امیدی به بازگشت او ندارد. گلر قرمزها که در ماه‌های گذشته به‌شدت افت کرده بود، این اواخر با تنبیه انضباطی گل‌محمدی هم مواجه شده تا حتی اجازه تمرین کنار قرمزها را نداشته باشد. وقتی دروازه‌بانی در فهرست ۱۸نفره تیم برای داربی هم قرار نمی‌گیرد، معلوم است که در آینده تیم جایی ندارد. فقط می‌ماند قرارداد تمدید شده او که گریبان باشگاه را خواهد گرفت.

   جلال حسینی
کاپیتان محبوب و پرافتخار پرسپولیس به‌احتمال قریب به یقین در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. قرارداد او چند هفته دیگر تمام می‌شود و باشگاه پیشنهادی برای تمدید به جلال نداده است. یحیی گل‌محمدی اعتقاد فنی‌اش به حسینی را از دست داده و تنها بخت جلال شاید این باشد که درصورت تغییر احتمالی کادرفنی، سرمربی بعدی بخواهد از این بازیکن استفاده کند. خیلی‌ها عقیده دارند کاپیتان ۴۰ساله پرسپولیس هنوز یک فصل دیگر برای حضور در این تیم و کمک به قرمزها در برخی مسابقات جا دارد. نظر یحیی اما چیز دیگری است.

   علیرضا ابراهیمی
از شاهکارهای یحیی گل‌محمدی بود که اصلا معلوم نشد چرا او را جذب کردند و چطور بدون اینکه درست و حسابی مورد آزمایش قرار بگیرد، یک فصل کامل روی نیمکت نشست. ماجرای ابراهیمی یک معمای بزرگ و شائبه‌برانگیز است. او اوایل فصل در اعتراض به نیمکت‌نشینی حتی قهر هم کرد و مدتی از تیم کنار گذاشته شد، اما با بازگشت این بازیکن تغییری در شرایط او ایجاد نشد.

   رضا اسدی
خیلی سخت و بعد از کلی ناز و کرشمه با باشگاه پرسپولیس قرارداد یکساله بست و البته توقعات را برآورده نکرد. قیمت او بالاست، هواداران دوستش ندارند و خودش هم خسته است. با این شرایط فقط یک معجزه می‌تواند منجر به تمدید قرارداد اسدی شود. خود او چندی پیش در مواجهه با فشار انتقادات گفته بود: «تحمل کنید، چندماه دیگر می‌روم.»

   عیسی آل‌کثیر
بعد از یک فروغ استثنایی و غافلگیرکننده در لیگ قهرمانان آسیا، با محرومیتی شش ماهه مواجه شد و در بازگشت به میادین، به ندرت در همان سطح بالا عمل کرد. مصدومیت اخیر عیسی، پرونده او را در پرسپولیس پیچیده‌تر کرد. آل‌کثیر به بدترین شکل ممکن با پارگی رباط صلیبی‌اش برخورد کرد و کوشید تا با انکار درد، به‌کار ادامه بدهد. با این حال کادرفنی به او اعتماد نکرد و نتیجه این داستان، تأخیر در بهبودی آل‌کثیر بود. خودداری او از جراحی باعث شده است این بازیکن حتی اگر همین امروز زیر تیغ برود، هفته‌های طولانی از فصل بعد را از دست بدهد. بنابراین بعید است در پرسپولیس مدل لیگ ۲۲جایی برای آل‌کثیر وجود داشته باشد.

   سایرین
یک دو جین اسم کمتر شناخته‌شده را هم می‌شود به این فهرست اضافه کرد. مثلا شما فهمیدید مهدی مهدی‌خانی در پرسپولیس چه می‌خواست، چرا جذب شد و چرا بازی نمی‌کند؟ علی شجاعی هم با حضور مفصل روی نیمکت ذخیره‌ها از گزینه‌های جدایی به‌شمار می‌رود. عملکرد فرشاد فرجی و علی نعمتی در خط دفاعی چندان راضی‌کننده نبوده و کسی تعجب نمی‌کند اگر حداقل یکی از آنها جدا شود. بین تاجیک‌ها، منوچهر صفروف به درهای خروجی نزدیک‌تر از وحدت هنانوف است. همینطور شرزود تمیروف ازبک هم اگر در ۶ مسابقه پیش‌رو مثل ۵ بازی گذشته باشد، باید خودش را برای یک خداحافظی زودهنگام آماده کند. محمد شریفی هم امسال در مقطعی به ترکیب اصلی رسید، اما دوباره محو شد و آینده‌اش مشخص نیست. طبیعتا بخشی از فرایند تصمیم‌گیری در مورد این نفرات بستگی به آن دارد که پرسپولیس چه کسانی را بتواند جذب کند. خلاصه که پنجره تابستانی بسیار پرخبری در راه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.