عذر بدتر از گناه وزارت ورزش درباره باشگاه لاکچری؛ وای به حال بقیه باشگاه‌ها!

روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود به افتتاح مجموعه ورزشی لاکچری در شمال تهران و حواشی آن پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه اطلاعات نوشت:

افتتاح پر سرو صدای یک مجموعه ورزشی در شمال تهران برای مالکان مجموعه دردسر شد زیرا بعد از انتشار خبر مراسم افتتاحیه که با حضور تعدادی از ستاره‌های سابق جهان فوتبال مانند لوتار ماتئوس، پیرلوئیجی کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه برگزار شد، هزینه عجیب عضویت در این مجموعه توجه همه را به خود جلب کرد.

هزینه سالانه عضویت در این مجموعه حدود ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده که رقمی غیر قابل باور است.

به جز هزینه این مجموعه، نکته عجیب دیگر نحوه عضوگیری است. یکی از مدیران باشگاه به خبرگزاری ایسنا گفته:« اینطور نیست که اگر کسی توانایی پرداخت هزینه عضویت را داشته باشد بتواند عضو باشگاه شود، باید مدیریت باشگاه بعد از بررسی صلاحیت متقاضی با عضویت او موافقت کند زیرا اعضا یا باید از مدیران رده بالا باشند یا از تجار معتبر و شناخته شده»!

متاسفانه تجربه نشان داده است از کنار هم قرار گرفتن مدیران رده بالا و تجار معتبر و شناخته شده در یک محل لوکس و غیر رسمی، بوی خوشی به مشام نخواهد رسید.

بعد از عکس العمل منفی افکار عمومی نسبت به افتتاح چنین مجموعه‌ای آن هم در شرایطی که اکثر مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که برای این مجموعه مجوز فعالیت صادر نشده است.

چنین ادعایی در واقع عذر بدتر از گناه است، زیرا یکی از وظایف اصلی اداره کل ورزش و جوانان هر استان نظارت بر فعالیت اماکن ورزشی خصوصی و صدور مجوز برای فعالیت آنهاست.

مجموعه عظیمی با چند میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در تهران احداث و حتی افتتاح می‌شود و کلاً اداره ورزش و جوانان استان تهران که مرجع صدور مجوز احداث و بهره‌برداری از اماکن ورزشی است اعلام می‌کند از وجود چنین باشگاهی اطلاع نداشته اسرتت!

یعنی سرمایه‌گذار بدون گرفتن مجوز چندین میلیارد سرمایه خود را در این پروژه هزینه کرده است که با منطق جور در نمی‌آید.

هرچند بهتر است اینطور فرض کنیم که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای رهایی از فشار افکار عمومی چنین ادعایی کرده و این مجموعه با اخذ مجوزهای لازم افتتاح شده است زیرا اگر ادعای این اداره کل درست باشد و این مجموعه ورزشی گرانقیمت و لوکس بدون اطلاع اداره کل ورزش استان ساخته شده باشد باید جداً نگران شد.

نگرانی به خاطر نحوه فعالیت و نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان بر سایر اماکن ورزشی و باشگاه‌ها!

وقتی باشگاهی با این وسعت و هزینه کلان می‌تواند بدون اخذ مجوز و نظارت اداره کل ورزش فعالیت کند، وای به حال وضع نظارت بر سایر باشگاه‌های کوچک و بزرگ سطح شهر!

با این وضع سئوال مهم این است که آیا اساساً نظارتی بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی هست یا اینکه هر کس در این حوزه ساز خودش را می‌زند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.