پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت/ بازار سرمایه سبزپوش خواهد شد؟

وضعیت بورس در هفته اول اردیبهشت به کدام سمت خواهد رفت؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس تهران امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با افت ۸۰۸واحدی معاملات را به پایان برد. افت ۸۰۸واحدی (۰.۰۵درصد) شاخص کل باعث شد تا این شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲هزار واحدی قرار گرفته و جایگاه خود در کانال تازه تاسیس بورس را حفظ کند.

شاخص‌ هم‌‎وزن با رشدی ۸۶۱واحدی همراه شد و وارد محدوده ۴۰۱ هزار واحدی شد که خبر خوبی برای سهامداران بورسی محسوب می شود. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم به پنج هزار و ۱۶۵میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته تغییر چندانی را به ثبت نرساند.

بورس وارد فاز استراحت شد

«بازار هم منفی دارد، هم مثبت» این جمله ایست که باتجربه های بورس همواره در شبکه های اجتماعی و همچنین مدرسان سرمایه گذاری در کلاس های خود مدام تکرار می کنند. در واقع می توان گفت بازاری که مدام در حال رشد و صعود باشد به معنای دقیق کلمه «نابازار» است و سنخیتی با مفهوم بازار ندارد.

حالا بورس تهران در شرایطی قرار گرفته که پس از رشد بسیار پرقدرت و امیدوارکننده در روزهای اخیر، وارد فاز استراحت شده و هفته را با کاهشی بسیار کمرنگ و ناچیز به اتمام رساند. برخی از فعالان در شبکه های اجتماعی اعتقاد دارند روزهای سبز بورس به اتمام رسیده اما به نظر می رسد که این برداشت عجولانه و نادرست است چرا که نزول شاخص کل بورس را نمی توان به عنوان معیاری برای وضعیت بازار مورد استناد قرار داد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، این در حالیست که شاخص هم وزن شرایط به مراتب بهتری داشته و حتی در طول روز آخر هفته نیز رشد نسبتا خوبی را به ثبت رساند. به طور کلی تحلیلگران انتظار دارند رشد کلیت بازار در طول هفته آینده نیز ادامه داشته باشد و زمینه برای جلب اعتماد سرمایه گذاران فراهم شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.