روسیه ۲۰ هزار مزدور برای جنگ در دنباس استخدام کرده است

یک مقام اروپایی از استخدام ۲۰ هزار مزدور توسط روسیه خبر داد.

به گزاش تازه نیوز و به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین به نقل از یک مقام اروپایی نوشت: روسیه ۲۰ هزار مزدور از کشورهای سوریه، لیبی و سایر مناطق جهان برای استفاده در حمله جدید خود به منطقه دنباس در اوکراین استخدام کرده است. روسیه این افراد را بدون تجهیزات سنگین یا وسایل زرهی به منطقه جنگی اعزام کرده است.

مقام اروپایی گفت که برآوردها نشان می دهد مزدوران اعزامی به شرق اوکراین بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر هستند و گروه واگنر (شرکت جذب مزدور) در روسیه آنها را استخدام کرده است.

مقام مذکور گفت: آنچه که من می توانم بگویم این است که ما شاهد انتقال برخی از آنها از سوریه و لیبی به دنباس در شرق اوکراین بوده ایم و از این افراد عمدتا به عنوان تودم مردم علیه مقاومت اوکراینی ها استفاده می شود. آنها پیاده نظم هستند و تجهیزات یا وسایل نقلیه سنگینی ندارند.

این گزارش افزود: به سربازان سابق سوری ماهانه بین ۶۰۰ تا تا ۳ هزار دلار پرداخته می شود و مبلغ پرداختی به آنها بستگی به درجه نظامی و تجربه آنها برای جنگیدن در اوکراین دارد.

گفته می شود گروه واگنر بیشتر این سربازان را که در لیبی نیز جنگیده اند به اوکراین منتقل کرده است و ماه گذشته اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد روسیه توافقی را با خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی که مورد حمایت مسکو است، امضا کرده تا جنگجویان لیبیایی را به اوکراین اعزام کند.

این مزدوران به منظور کمک به روسیه برای تصرف هر چه بیشتر شرق اوکراین بکار گرفته شده اند و به گفته مقامات دفاعی غربی هدف از آن تعجیل در نوعی دستیابی به پیروزی است تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بتواند در مراسم رژه نظامی به مناسبت بزرگداشت سالگرد جنگ جهانی دوم آن را اعلام کند.

این مقام اروپایی گفت که به نظر می رسد کرملین در مرحله دوم جنگ خود در اوکراین چهار هدف را دنبال می کند: تصرف دونباس، ایمن سازی یک پل زمینی به کریمه که شهر تحت محاصره ماریوپل در آن بسیار مهم است، تصرف استان خرسون برای تامین آب شیرین به کریمه، و تصرف سرزمین های بیشتری تا بتواند از آنها به عنوان حائل یا ابزار چانه زنی در مذاکرات استفاده کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بعد از مذاکره با رهبران کشورهای متحد آمریکا اعلام کرد که کشورش ادوات توپخانه ای هویتزر را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و یک مقام دفاعی آمریکا گفته است که این ادوات جنگی خیلی زود به اوکراین منتقل می شوند. پنتاگون همچنین گفته اوکراین بتازگی هواپیماهایی را دریافت کرده است اما این هواپیماها را آمریکا در اختیار این کشور قرار نداده و واشنگتن قطعات هواپیما را به اوکراین فرستاده تا به پرواز آمدن هواپیماهای بیشتری در اوکراین کمک کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.