همکاری باند بزرگ جعل گذرنامه با آژانس‌های مسافرتی متخلف!

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه سازمان اطلاعات انتظامی کشور از شناسایی و انهدام شبکه ۱۹ نفره جعل مهرهای دولتی و اسناد هویتی و مسافرتی خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، سردار علی ذوالقدری گفت: شبکه ۱۹ نفره  جعل مهرهای دولتی و اسناد هویتی و مسافرتی که متشکل از ۴ نفر سر شبکه و ۱۵ نفر اعضای عادی بودند و برخی اتباع خارجی نیز در آن حضور داشتند به‌صورت گسترده در بیش از ۶ استان کشور فعالیت غیرقانونی خود را دنبال می‌کردند. آنها با درج آگهی در سایت‌های معروف و همچنین معرفی خود با عناوین دولتی و نظامی طعمه‌هایشان را فریب می‌دادند و مدعی می‌شدند که به راحتی می‌توانند برای آنها مدارک و اسناد هویتی و مسافرتی بگیرند.

به نقل از همشهری، این افراد با همکاری برخی آژانس‌های مسافرتی متخلف، از طعمه‌هایشان مبالغ هنگفت دریافت می‌کردند و سپس به آنها مدارک و اسناد جعلی می‌دادند. وی افزود: اکثر اعضای این شبکه گسترده در سطح کشور و رابطان آنها شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان مقادیر قابل‌توجهی امکانات و تجهیزات فنی، مهر، اسناد، گذرنامه و … کشف و ضبط و دو آژانس گردشگری و یک واحد صنفی ساخت مهر با هماهنگی قضایی پلمب شد و در ادامه، تحقیقات از متهمان برای شناسایی سایر عوامل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.