توهین رائفی‌پور به امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر!

در پی سخنان و نظرات شبهه برانگیز اخیر رائفی پور یکی از سخنرانان (غیرحوزوی) درباره جریان لیله المبیت امیرالمؤمنین علیه السلام، یکی از محققان و نویسندگان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه به صراحت در مقابل چنین اندیشه ای واکنش نشان داد.

به گزارش تازه نیوز،  علی‌اکبر رائفی‌پور که فاقد تحصیلات حوزوی بوده و مدرک کارشناسی حسابداری دارد اخیرا در سخنانی، جان نثاری امیرالمؤمنین علیه السلام در لیله‌المبیت را که خدای متعال از بزرگترین فضیلت ایشان در قرآن یاد نموده را امری عادی دانسته که نمی توان از آن به عنوان فضیلت و افتخاری برای امیرالمؤمنین علیه السلام یاد کرد.

رائفی‌پور گفته این کار حضرت علی علیه السلام امر بزرگی نبوده و از شهید حججی و شهدای جان برکف ما نیز می آمد و آنها هم اگر در آن زمان بودند چنین می کردند و این امر هیچ گونه فضیلتی برای آن حضرت بشمار نمی رود!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی یکی از اندیشمندان جوان شیعه در پاسخ به رائفی‌پور نوشت:

یکی از تلخ ترین مصائبی که بخاطر عدم احاطه ی علمی و سطحی نگری و عدم تتبع برخی روشنگرنماهای غیر متخصص بر جامعه شیعی حاکم شده، آن است که مع الاسف چنین افرادی بسیاری از جوانان و اقشار مذهبی را در دام لفاظی و انحرافات عقیدتی خود گرفتار کرده و به راحتی مسلمات اعتقادی شیعه را تضعیف می کنند و به دنبال اهداف مجهول خود دست و پا می زنند.

متأسفانه اخیراً چنین مدعیانی با تفکرات غلط خود، برای آن که خود را نوگرا و با اندیشه ای پویا جلوه دهند، برخی از فضائل بی نظیر امیرالمؤمنین ارواحنافداه را دون شأن علی بن ابی طالب پنداشته و فضیلت والایی چون لیله المبیت را که قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از اکابر اهل تسنن و بزرگان شیعه آن را فضیلت استثنایی مولی الموحدین می دانند را تضعیف نموده و با وقاحت تمام می گوید لیله المبیت نمی تواند فضیلت برای امیرالمؤمنین باشد، چرا که این کار کوچکی بود که از شهدای عصر ما نیز بر می آمد و با جسارت و جهل محض، عظمت مولا را اجل از آن می داند و این چنین شکوه ولایت علوی را می شکند.
وای بحال ما که در مملکت امام زمان ارواحنافداه چنین افراد غیر متخصص که حد و حریم خود را نمی دانند و دخالت در مسائل کلان اعتقادی می کنند و جوانان را از زلالی سرچشمه ی عترت به برهوت انحرافات خود بافته ی خود سوق می دهند.

شهدا قابل احترامند ولی اهل بیت علیهم السلام با احدی قابل مقایسه نیستند و نباید قول و فعل امام معصوم را در کنار دیگران گذاشت و سخن راند.
و این قسمت نطق مختصر ایشان، داخل پرانتز بوده و بسیار زشت و وقیح بیان شده است. طرفداران این شخص پنبه ی تعصب را از گوش بیرون آورند و جهلی که از قلب بر زبان جاری شد را جهل ببینید نه حکمت! تمام فضائل امیرالمؤمنین ارواحنافداه بی بدیل هستند. نباید یکی را بر دیگری ترجیح داد.

اگر کسی درک کرامات حضرت اسدالله الغالب علی بن ابی طالب علیهماالسلام را ندارد، دلیل بر پایین بودن آن فضیلت و کرامت نیست، او تنها راه نجات امت و تنها دلیل بقای انسانیت و تکمیل رسالت و نبوت است.

9 نظر
  1. مهدی مختاری 291

    با سلام. متأسفانه یک نرم افزار کامپیوتری وجود دارد که جنس صدا و چهرۀ شخصیت های مهم و شناخته شدۀ جامعه را به راحتی جعل می کند، به طوری که تا 80 یا 90 درصد آن با واقیعت شبیه است؛ سپس به وسیلۀ آن صدا و تصویر جعل شده حرف های توهین آمیزی را به خورد مردم عادی و ناآگاه جامعه می دهند تا خیال کنند که این حرف ها را واقعاً خود او گفته است در حالی که او چنین حرف هایی را نگفته است. پس بنابراین برای راستی آزمایی این موضوع ابتدا باید آن فیلم را برای بررسی بیشتر نزد کارشناسان و متخصصان مربوطه ببرید تا راست و دروغش مشخص شود سپس باید از آن گوینده بپرسیم که آیا او واقعاً چنین حرفی را گفته است یا نه. و در آخر اگر راست بودن آن فیلم ثابت شد آنوقت می توانید آن را برای مردم عادی نشان بدهید. پس بنابراین من این ادعای شما را باور ندارم چون شما برای اثبات ادعای تان صدا و تصویر رائفی پور را در این صفحه درج نکرده اید. حفظ آبروی مؤمن از حفظ حریم کعبه هم واجب تر است و من تا زمانی که از حقیقت این موضوع مطمئن نشوم از شما بیزاری می جویم.

    1. امیرمحمد

      تو یوتیوب کاملش هست من دیدم ناموسن رائفی پور همچین چیزی نگفت کل سخنرانیش بیان فضیلت های بیشمار برای امیرالمؤمنین بود
      خواهشا مدرک حوزه رو ملاک اعلم بودن نکنید.

      1. سجاد

        اتفاقا دقیقا همین کلمات رو میگه بدون یک کلمه پس یا پیش داخل یوتوب ویدیو(افراط و تفریط در وحدت)
        شما به فضائلی که بعدش میگه کار نگیر به اینکه لیله المبیت رو فضیلیت حساب نمیکنه توجه کن

    2. سجاد

      میتونی بری توی یوتوب به نام (افراط و تفریط در وحدت )و یا سایت اصلی مصاف که متعلق به خود رائفی پو هست این ویدیو رو مشاهده کنی تا برات اثبات بشه

  2. مسعود

    ابتدا فایل کامل سخنرانی ایشان را در این موضوع ملاحظه بفرمایید بعدا متهم کنید.
    این که ” لیله المبیت نمی تواند ملاک فضیلت حضرت باشد” را ایشان از قول مخالفان مقام حضرت مطرح میکنند و سپس به طور شایسته به این شبهه پاسخ داده و جانانه از مقام امام علی دفاع هم می کنند.
    در عجبم که چطور نسنجیده و احتمالا با مشاهده یک فایل تقطیع شده به ایشان تهمت می زنید.
    شما به عنوان انتشار دهنده اخبار اتفاقا بایستی از سواد رسانه ای بالاتری برخوردار باشید.

  3. علی رضایی

    همش دروغ و مزخرف.
    ادامه سخنرانیشونم برید گوش بدید بعد بیایین دروغ ببافین بهم.

  4. جواد

    فاصله بین حق و باطل رو فراموش نکنید که چقدر است

  5. ابوالفضل

    یا ابلفضل چقدر تخریب بابا ایشون یه سخنرانی کردن که منظورشون رونفهمیدید اصلا گیرم همچین حرفی زد شما این همه کارای فرهنگی و در همه عرصه ها رو نمیبینید اونا جای تعریف نداره اگه این سایت خبری متعلق به دشمن ایران و دین اسلامه که ما شمارو نابود میکنیم اگه متعلق به ایرانه این چه وضعشه اون دنیا باید پاسخگو باشید

    1. عبدآبق

      گیرم که چنین حرفی زده؟
      الان شما ولایت امیرالمومنین را قبول داری یا ولایت رائفی پور؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.