ادی ردمین: بازی ام در نقش یک ترنس در فیلم «دختر دانمارکی» اشتباه بود

ادی ردمین در مصاحبه ی جدیدی گفته بازی اش در نقش یک ترنس در فیلم «دختر دانمارکی» (The Danish Girl) اشتباه بود، فیلمی که به خاطر بازیگر نقش اصلی اش مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، فیلم «دختر دانمارکی» که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اقتباسی آزاد از داستان زندگی لیلی البه، اولین مورد ثبت شده از انجام جراحی تغییر جنسیت بر روی یک شخص بود. ردمین نقش اصلی فیلم را ایفا کرد و به خاطر بازی اش نامزد جایزه اسکار شد. با این حال، این فیلم، به ویژه به خاطر انتخاب ردمین برای این نقش مورد انتقاد قرار گرفت. منتقدان معتقدند بودند باید از یک بازیگر ترنس برای این نقش استفاده می شد.

وقتی از ردمین در این مصاحبه ی جدید سؤال شد که آیا حالا باز هم این نقش را قبول می کند، در پاسخ گفت: «نه حالا دیگر قبولش نمی کردم. من نیت خوبی از بازی در آن فیلم داشتم اما فکر می کنم کارم اشتباه بود.»

سپس مصاحبه کننده به این موضوع اشاره کرد که بعد از انتخاب ردمین برای نقش اصلی «دختر دانمارکی»، تازه از زمانی با ساخت این فیلم موافقت شد که ردمین برای بازی اش در فیلم قبلی خود یعنی «نظریه همه چیز» (The Theory of Everything) جایزه اسکار دریافت کرد. ردمین دراینباره گفت: «بحث اصلی درباره ی ناامید کننده بودن ترکیب بازیگران فیلم به این خاطر بود که به خیلی ها فرصت اظهار نظر در اینباره داده نشده بود. این مسأله باید تعدیل شود و اگرنه این بحث ها ادامه پیدا می کند.»

ردمین، همبازی او در فیلم، آلیسیا ویکاندر و کارگردان فیلم، تام هوپر، همگی در گذشته از ترکیب بازیگران دفاع کرده بودند.

آلیسیا ویکاندر در فیلم دختر هلندی.

ویکاندر چندی قبل در مصاحبه ای گفت که فکر می کند کار ردمین در آن نقش فوق العاده بوده.

ویکاندر که به خاطر بازی اش در فیلم «دختر دانمارکی» موفق به دریافت جایزه اسکار شد، گفت: «انتقادهایی که به فیلم شده را کاملاً درک می کنم، چون ما باید تغییر کنیم و مطمئن شویم که زنان و مردان ترنس هم می توانند وارد سینما شوند و در آن کار کنند.»

«تنها دغدغه ی من این است که شاید در نهایت لازم باشد به نقطه ای برسیم که زنان و مردان ترنس نقش شخصیت های غیر ترنس را ایفا کنند. چون مسأله ی اصلی هم همین است.»

ردمین و هوپر در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند یک زن ترنس هم برای بازی در نقش یک پرستار «غیر ترنس» در این فیلم انتخاب شده بود.

بازیگران و فیلمسازان ترنس انتخاب یک بازیگر غیر ترنس برای نقش های ترنس را بی احترامی می دانند و انگیزه ای که در پشت این تصمیم وجود دارد را مورد پرسش قرار داده اند. آن ها می گویند چرا هیچوقت از همان ابتدا سعی نمی شود برای چنین نقش هایی از یک بازیگر ترنس استفاده شود.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.