جاسوسان موساد زندانی شدند/ برجام منتظر تصمیم ایران!

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: «اگر ایران خواستار کاهش جامع‌تر تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای است، باید سایر نگرانی‌های واشنگتن را که در این توافق مطرح نشده است، برطرف کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از پرسپکتیوز، ماه مارس گذشته، اداره امنیت ایران در استان آذربایجان از انهدام یک شبکه جاسوسی که برای رژیم صهیونیستی در غرب ایران کار می کرد، خبر داد. این شبکه جاسوسی افرادی را «برای انجام عملیات خرابکارانه در داخل ایران» جذب می کرد.

در همین ماه، رسانه‌های ایرانی فاش کردند که افسران موساد تلاش داشتند تا به سانتریفیوژهای یپیشرفته آی آر۶ تأسیسات هسته‌ای فوردو دسترسی پیدا کنند. موساد برای انجام این کار، همسایه یکی از کارگران کارخانه فوردو را که برای تجهیزات ویژه ای که به او تحویل داده شده بود، آموزش دیده بود، استخدام کرد و شبکه برنامه ریزی کرده بود که این طرح را قبل از سال نو اجرا کند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: «اگر ایران خواستار کاهش جامع‌تر تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای است، باید سایر نگرانی‌های واشنگتن را که در این توافق مطرح نشده است، برطرف کند.

اوایل ماه جاری، رئیس دیپلماسی ایران اعلام کرد که پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات وین حاصل شده است، اما هنوز موضوعات مهم باقی‌مانده بین ایران و امریکا وجود دارد که از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا پیام‌هایی مبادله می‌شود. عبداللهیان تایید کرده بود که حذف نام شخصیت‌ها و سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌های امریکا مهم‌ترین موضوعی است که در وین مطرح شد.

سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که مذاکرات برای حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریستی امریکا در حال انجام است. او گفت: « قرار دادن آنها در فهرست تروریستی به هیچ وجه جهان را امن‌تر نکرده است.»

روز چهارشنبه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: «مسائل فنی مربوط به مذاکرات وین حل و فصل شده و مشخص شده است، اما مسائل سیاسی که همچنان بلاتکلیف باقی مانده است بر عهده وزارت امور خارجه است.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.