پهپادهای ارسالی اردوغان به اوکراین بنجل از آب درآمد!

سخنان صریح ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره پهپادهای پر سر و صدای اردوغان مانند آبی سرد بر روی رجب طیب اردوغان عمل کرد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تحریریه، ‏زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به سوال جهت دار یک خبرنگار ترکیه ای به عدم تاثیر بیرقدارها در روند نبرد اعتراف کرد و گفت: «[در رابطه با] نقش بیرقدارها، اینها پهپادهای ما هستند، ما به طور مشترک، تعداد بسیار زیادی هواپیماهای بدون سرنشین تولید کرده‌ایم؛ ما از این تکنیک استفاده می‌کنیم. اما با تمام احترامی که من برای آن‌ها [پهپاد بیرقدار] قائل هستم؛ صادقانه می‌گویم که این یک جنگ متفاوت است! کارشناسان می‌گویند پهپادها با هر هواپیمای دیگری در قرن بیست و یکم، قابل مقایسه نیستند. بیرقدار یا سایر پهپادها می‌توانند کمک کنند، اما در نتیجه [نبرد] تأثیری ندارند. زیرا موشک، توپخانه، پدافند هوایی وجود دارد.

“بیرقدارها” به طور معجزه‌آسایی کمکی نمی‌کنند یا آنطور که در تبلیغات ترکیه وعده داده شده است، عملکرد خوبی ندارند! کسانی که اخبار نبردها در سوریه و لیبی را به دقت مطالعه و دنبال کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که «بیرقدارها» در مقادیر زیادی، کاملاً از دور خارج و نابود شده‌اند و عملکرد مناسبی نداشتند… عملکرد آن در نبرد اوکراین فقط این نتایج [جنگ سوریه و لیبی] را تایید کرد!

در واقع پهپاد “بیرقدار” با تمام کم و کاستی‌هایی که دارد در برابر حریفانی با پدافند هوایی ضعیف مانند نبرد قره‌باغ، تیگرای و کردستان عراق مناسب است. اما البته آن طور که ترکیه تبلیغ می‌کرد، هیچ «سلاح معجزه آسایی» نیست! و در هفته اول نبرد، تمامی موجودی بیرقدار نیروهای مسلح اوکراین بدون آنکه تاثیر خاصی در روند جنگ داشته باشند، سرنگون و تمام شد و همچنین پهپادهایی بیرقدار جدیدی که ترکیه از ذخایر ارتش خود به اوکراین نیز ارسال کرد تا نهایت هفته سوم بیشتر دوام نیاوردند! در مجموع دستکم ۳۶ فروند پهپاد بیرقدار در این نبرد سرنگون شد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.