ویدئو| احمدی‌نژاد بازهم رکورد زد!/ دلارهای نفتی دولت او کجا رفت؟

تفاوت ۴ دولت سازندگی، اصلاحات، عدالت و تدبیر و امید در خرج درآمدهای نفتی، نشان می‌دهد احمدی نژاد بیشترین هزینه‌کرد درباره دلارهای حاصل از فروش نفت را داشته است!

به گزارش تازه نیوز، آیا رییس‌جمهورها و به طور کلی قوه مجریه توان تاثیرگذاری ندارند و بر اقتصاد بی‌تاثیر هستند؟

در تصمیمات کلان «فرهنگی» یا «سیاست خارجی» این موضوع قابل بحث است، اما تقریبا تردیدی وجود ندارد که مهم‌ترین حیطه‌ای که دولت در آن اصلی‌ترین بازیگر است، «تصمیمات اقتصادی» است.

مهمترین پیشران رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه، «سرمایه‌گذاری» است. سرمایه‌گذاری هم از قدیم‌الایام از زمان قرارداد کنسرسیوم با «صادرات نفت» همبسته بوده است.

به عنوان یک شاهد مثال مهم اینکه هر دلار صادرات نفت (با کسر تورم دلار) به چند تومان «سرمایه‌گذاری» (با کسر تورم ریال) تبدیل شده است، جای تامل بسیار دارد.

سیاست ارزی مبتنی بر تثبیت نرخ ارز و دلارپاشی در نیمه دوم دهه ۸۰ شمسی باعث شد تا دارایی‌های بین‌نسلی نفت به جای تبدیل‌شدن به زیرساخت‌های عمرانی «راه و راه‌آهن و بندر» یا «سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی» یا «واردات تکنولوژی‌های نو»، که عمر خدمت بلندی دارند، بیشتر صرف واردات کالاهای مصرفی و واسطه‌ای شوند که منبع درآمدی برای آینده نیستند.

2 نظر
  1. ali

    اگر در کنار این امار اماری هم میدادید مبنی بر اینکه این چهار دولت هر کدام چند کیلومتر راه و ازاد راه ساخته اند چند تونل احداث کرده اند چند سد ساختند هر کدام چقدر پمپ گاز احداث کردند هر کدام چند سالن ورزشی احداث کردند هر کدام چندخودرو با وام کم بهره از رده خارج کردند هر گدام چند کارت سوخت برای جلو گیری از قاچاق سوخت توزیع کردند چند تلمبه سوخت را کارت خوان نصب کردند هر کدام چقدر برای حذف یارانه ها هزینه کردند ووو بد نبود.این امارها را هم بغل اون امار بزنید اونوقت معنی رکورد را می بینید

  2. محمد

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    جناب آقای دکتر احمدی نژاد خداوند نگه دار شما باشد شما در قلب ولیعصر هستید.
    همه کارها سروسامان می گیرد انشا الله مهدی
    ۷.۲.۱۴۰۱

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.