کابوس جدید پوتین از هلند رسید/ ارتش روسیه نابود خواهد شد؟

نیروهای مسلح اوکراین اکنون به تانک ها و توپخانه های متحرک بیشتر برای حمله به اهداف خود نیاز دارند، بدون این که سربازان در معرض آتش گسترده نیروهای دشمن قرار بگیرند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از عصرایران، به گفته یک مقام آلمانی ناشناس، هلند قصد دارد  هویتزرهای خودکششی پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰  را به اوکراین ارسال کند، در شرایطی که آلمان مهمات ۱۵۵ میلی‌متری و آموزش کار با  توپخانه سنگین  را ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش نیروهای اوکراینی در لهستان یا آلمان انجام خواهد شد. افزون بر این، دولت آلمان در حال مذاکره با کشورهای اروپای شرقی برای ارسال تانک به اوکراین است.

طی یک ماه نخست حمله روسیه به اوکراین، ستون های زرهی روس که به سمت شهر کیف حرکت می کردند با کمین های مرگبار نیروهای پیاده نظام اوکراین مجهز به  سلاح های ضد تانک  قابل حمل مواجه شدند. اما در حال حاضر  ارتش روسیه  نیروهای خود را به سمت منطقه دونباس در شرق اوکراین هدایت کرده که زمینی نسبتا باز است و پیاده نظام اوکراین با سلاح های ضد تانک قابل حمل نمی توانند به راحتی با گردان های مکانیزه روسیه درگیر شوند.

نیروهای مسلح اوکراین  اکنون به تانک ها و توپخانه های متحرک بیشتر برای حمله به اهداف خود نیاز دارند، بدون این که سربازان در معرض آتش گسترده نیروهای دشمن قرار بگیرند.

از این رو، توپ جنگی پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ می تواند به اوکراینی ها برای هدف قرار دادن نیروهای روسیه در دونباس کمک کند.

آشنایی با هویتزر پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰

پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ یک  توپ جنگی خودکششی  ۱۵۵ میلی‌متری ساخت آلمان است که بر پایه  تانک لئوپارد ۲  شکل گرفته است. این سلاح به یک پیشرانه دیزلی ام‌تی‌یو ۸۸۱ که توانایی تولید ۹۸۶ اسب بخار نیرو را دارد، مجهز شده است. این پیشرانه امکان دستیابی به سرعت ۴۱ مایل بر ساعت (۶۷ کیلومتر بر ساعت) را برای پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ فراهم می کند.

جنگ افزار اصلی هویتزر پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ یک توپ ۱۵۵ میلی‌متری کالیبر ۵۲ است که با یک سامانه گلوله گذاری اتوماتیک همراهی می شود. در صورت بروز نقص در این سامانه، امکان پر کردن دستی سلاح نیز فراهم است. در مجموع، ۶۰ گلوله از انواع مختلف دودزا، منور و بشدت انفجاری قابل ذخیره سازی در پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ است.

لوله سلاح با لیزر سخت شده و با کروم پوشش داده شده است که تحمل گرمای قابل توجهی را فراهم می کند، از این رو، نواخت تیر بالا را ممکن می کند.

حملات سریع و نواخت تیر بالا موردی کلیدی برای نبرد با نیروهای روسیه در دونباس محسوب می شود زیرا غافلگیری و ایجاد تلفات سنگین در دقایق اولیه بمباران را به همراه دارد. از این رو، شلیک ۲۰ گلوله در یک تا دو دقیقه موثرتر از ۲۰ گلوله در ۱۰ دقیقه خواهد بود.

افزون بر این، شلیک های سریع با حجم بالا احتمال بقای نیروهای خودی را افزایش داده و به توپخانه اجازه می دهد ماموریت خود را به سرعت تکمیل کرده و موقعیت خود را برای پرهیز از ضد حملات دشمن تغییر دهد.

توپ جنگی پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ دارای زرهی از جنس فولاد جوش داده شده است که می تواند مقاومت بالایی در برابر ترکش های توپخانه ۱۵۲ میلی‌متری و گلوله های مسلسل ۱۴.۵ میلی‌متری مورد استفاده نیروهای روسیه ارائه کند. خدمه توپ همچنین می تواند زره های اضافی را برای محافظت در برابر خمپاره ها و مهمات خوشه ای بکار بگیرند.

برد شلیک ۳۵ کیلومتر

هویتزر پی‌زد‌اچ ۲۰۰۰ می تواند ۳ گلوله را تنها در ۹ ثانیه شلیک کند، شلیک حدود ۲۰ گلوله در دو دقیقه را تحمل کند، یا در بلند مدت ۸ گلوله در دقیقه شلیک کند.

8 نظر
  1. س ه

    کاری به کابوس پوتین نداشته باشید، تمام انبارها از گندم و…… باید پر بشن، اگر روسیه بیشاز این بخطر بیافته بیشک از بمب اتم استفاده خواهد کرد در ان صورت جنگ جهانی سوم غیر قابل اجتناب است

    1. علی

      بیحیال

  2. مهران

    دروود بر آلمان مرگ بر روسیه

  3. انسان

    باید دیکتاتور و دست نشانده هاشون در کشورمون نابود بشن تا ملت روز خوشی رو ببینند

  4. محمد حسین

    زنده باد هلند .امپراطور قرون ۱۷ و ۱۸.

  5. تقی

    پوتین حماقت کرد با دست خالی رفت جلو

  6. محمد

    درود بر پوتین سردار مقاومت .

    1. علی

      نه بابا شوخی نکن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.