جنایت وحشتناک طالبان با تیرباران در بلخ

تفنگ‌داران ناشناس (وابسته به طالبان و داعش) پنج تن از باشندگان ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان را که تمام شان از هزاره‌های این ولسوالی بودند، در مسیر سمنگان- بلخ به رگبار بسته‌اند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اعتمادآنلاین، مسافران حوالی ۶:۰۰ شام روز سه‌شنبه، ۶ ثور/اردیبهشت هنگامی که به سمت ولایت بلخ در حرکت بودند، هنگام عبور از ولسوالی کشنده از مربوطات ولایت بلخ از سوی تفنگ‌داران ناشناس مورد هدف قرار می‌گیرند و به قتل می‌رسند.

یکی از راکبین بازمانده به اسم سکندر در مورد حادثه چنین روایت می‌کند: «به تعداد ۵ نفر سواری و یک درایور به طرف مزار در حرکت بودیم که در مسیر راه، موتری نوع فیلدر به رنگ سرخ که سه سرنشین آن شبیه افراد امارت اسلامی بودند، ما را متوقف و از ما کمک خواستند تا موتر شان را کنکش کنیم. بعد از آن‌که ما از موتر پیاده شدیم، آن‌ها ما را با سلاح شان تهدید و از سرک گوشه بردند و دست‌های ما را از عقب بستند. سپس هر شش نفر ما را تلاشی و موبایل، پول نقد و کلید موتر ما را گرفتند و به سمت همه‌ی ما شلیک کردند. وقتی‌که گلوله به‌من رسید، من زخمی شدم و ۵ تن از همراهان من کشته‌شدند.»

در عین حال مقام طالبان که نخواست اسمی از او برده شود گفت: «افراد مسلح توانسته‌اند که از محل حادثه فرار کنند و تلاش برای پیداکردن عاملان این رویداد آغاز شده‌است.»

هم‌زمان با این رویداد، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در صفحه فیسبوک خود در واکنش به این رویداد نوشته‌است که: گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و در هیچ‌جای افغانستان حضور فزیکی ندارد و به گفته‌ی وی؛ طالبان باید مسؤل این حمله خونین شناخته شوند.

این حمله زمانی اتفاق افتاده‌است که قبل از در هفته‌های پسین در ولایات کابل، بلخ، کندز و سایر ولایات کشور بر تجمعات هزاره‌ها در مدارس، مساجد و آموزشگاه‌ها حملات انتحاری خونین به‌وقوع پیوست که در آن ده‌ها تن از هزاره‌ها و شیعیان افغانستان مورد هدف قرار گرفته و به قتل رسیدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.