بی‌مهری دولت به معلمان/ خبری از پاداش پایان خدمت معلمان نیست!

گفت: دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در ۴۳ سال بعد از انقلاب، مطالبات معلمان در اولویت هیچ دولتی نبوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی بابیان اینکه باید خواسته‌های به‌حق مطرح‌شده تشکل‌های صنفی قانونی فرهنگیان از طرف دولت و مسئولان کشور به رسمیت شناخته شود، گفت: متاسفانه در دولت سیزدهم تا کنون از هیچکدام از تشکل‌های صنفی معلمان در هیچ سطحی به جلسات دعوتی صورت نگرفته است.

او ادامه می‌دهد: نکته بعدی طرح رتبه‌بندی معلمان است که در مجلس تصویب و مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفت. معلمان معتقدند در این طرح ایراداتی وجود دارد و تمام امید ما این بود که در آیین‌نامه‌ای که برای این قانون باید تدوین شود، ایرادات در قالب آیین‌نامه رفع و رجوع شود. این آیین نامه توسط وزارت آموزش و پرورش برای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان تنظیم و به دبیرخانه هیات دولت داده شده که بسیار سختگیرانه تنظیم شده است.

بخش‌های دیگری از صحبت‌ها کمیجانی را بخوانید:

صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به معلمان است اما می‌خواهند آن را عمومی کنند

او می‌گوید: خواسته بعدی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان است. این صندوق در سال ۷۴ تشکیل شده و مالکیت آن از ابتدا خصوصی بوده است و معلمان مالک آن بودند، اما همواره توسط دولت مدیریت شده است. فرهنگیان می‌گویند چون مالکیت این صندوق خصوصی است، خود مالکان صندوق باید در اداره و مدیریت آن مشارکت داشته باشیم. براساس پیگیری‌های مطالبه‌گران در دولت روحانی، اساسنامه‌ای تنظیم و مصوب و در روزنامه رسمی هم چاپ شد که بر اساس آن، باید ۶ نفر از اعضای هیات امنای ۱۱ نفره مدیریت صندوق، طی یک فرایند توسط معلمان انتخاب شوند. در دولت سیزدهم وقتی وزیر جدید آموزش و پرورش آمد، به جای اینکه اساسنامه جدید را اجرا کند، آن را کنار گذاشته و می‌خواهند مالکیت آن را از حالت خصوصی هم در بیاورند و به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در بیاورند که این کار خلاف قانون است و فرهنگیان به شدت معترض هستند.

پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشده و روز به روز ارزش آن کمتر می‌شود

او ادامه می‌دهد: بحث بعدی پرداخت پاداش پایان خدمت معلمانی است که سال ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند اما تا به امروز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند. با توجه به تورمی که در کشور داریم و ارزش این پاداش روز به روز در حال کاهش است. دولت باید این پاداش‌ها را زودتر پرداخت کند تا حق فرهنگیان بیشتر از این تضیع نشود. بحث بیمه تکمیلی هم از دیگر خواسته‌های معلمان است.

در ۴۳ سال بعد از انقلاب، مطالبات معلمان در اولویت هیچ دولتی نبوده است

کمیجانی می‌گوید: در ۴۳ سال بعد از انقلاب رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های معلمان در دستور کار و اولویت هیچ دولتی نبوده است و این مطالبات انباشته شده و باید در سطح کلان مدیریتی باید تصمیم درستی گرفته شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.