ببینید: نقشه تهوع‌آور توزیع واکسن کرونا…فقرا باید بمیرند!

کشورهای فقیرتر و با جمعیت شهرنشین کمتر، بیشترین آسیب را از عدم دریافت واکسن کرونا دیده‌اند!

به گزارش تازه‌نیوز، بی عدالتی توزیع واکسن در دنیا بر اساس آمار منتشر شده، مشخص کرد که برای غیرشهرنشین ها وضعیت بسیار متفاوت تر از شهرنشینان است. علاوه بر کشورهای فقیر و توسعه نیافته، مردم در مناطق غیر شهری کشورهایی که به نوعی واکسن دریافت کردند، همچنان بدون واکسن مانده‌اند! در ایران خدمت واکسیناسیون به جمعیت روستا و شهر به یک نسبت ارائه شد. اما در جهان چطور؟ در این نقشه دایره سبز بزرگ چین است و دایره آبی هندوستان.

رنگ بنفش کشورهای فقیرتر و با جمعیت شهرنشین کمتر و بی عدالتی بیشتر هستند و می بینیم که حباب های بنفش بالا نرفته اند یعنی پوشش واکسیناسیون شان کم است. اما حباب های صورتی در بالا سمت راست کشورهای با سهم بالای شهرنشینی و درآمد بالای ملی هستند که سهم زیادی از جمعیت شان را واکسن زده اند. اختلاف در توزیع واکسن در جهان امروز ناعادلانه و ننگی برای سازمان جهانی بهداشت است.

نقشه توزیع واکسن در دنیا

نقشه واکسن نزدگی در دنیا چه شکلی است؟ اگر نقشه دنیا را بگونه ای بکشیم که کشورهای واکسن نزده بزرگتر نشان داده شوند و هر چه کشوری پوشش واکسن بالاتر و بهتری داشته باشد نازک تر و کوچک تر نشان دهیم آن وقت می بینیم که تصویر چین پهناور و استرالیا بسیار نازک می شود و آفریقا و هندوستان کشیده و پهن!. ناعدالتی در توزیع واکسن در جهان و سطح سواد سلامت کمتر و دسترسی ناکافی به واکسن کووید۱۹ باعث این تغییر شکل در نقشه ها شده است.

نقشه واکسن نزدگی در دنیا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.