وی همچنین با اشاره به دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، این روز را به مردم شجاع و میهن دوست ایران و عموم مجاهدان خلیج همیشه فارس و تمامی دریادلان شجاع نیروی دریایی ارتش و سپاه که در همه این سال ها نقش بی بدیل در تامین امنیت منطقه داشتنه اند، تبریک و تهنیت گفت.

قالیباف در ادامه یادآور شد: درگذشت هنرمند خستگی ناپذیر، متعهد و انقلابی، مستندساز سال های پرافتخار دفاع مقدس حاج نادر طالب زاده موجب تاسف و تاثر فراوان شد که وظیفه می دانم به خانواده مرحوم، شاگردان و همه مجاهدان جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت می گویم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نهم اردیبهشت مصادف با سالروز تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا بود، بیان کرد: این روز را هم به همه منتخبین مردم در این نهاد تبریک می گویم و لازم می دانم به این نکته مهم اشاره کنم که با تصویب نهایی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان، ضروری است نکاتی در این خصوص به عرض ملت شریف ایران برسانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که پیش از این گفته شد این قانون ریل گذاری لازم برای شکستن انحصارات شغلی و حلقه های بسته صنفی و همچنین پایان دادن به دوران تاریک رانت های شغلی و امضاهای طلایی را فراهم می کند. در صورت اهتمام دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون دیگر برای گرفتن مجوز یک کسب و کار ساده نیازی به پوشیدن کفش آهنی و بالا و پایین رفتن از پله های ادارات دولتی نیست و سرنوشت شغلی یک جوان به امضای یک مدیر دولتی منوط نخواهد شد. جدیت وزارت امور اقتصاد و دارایی در اجرای قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، مخصوصا گزارش های پیگیرانه رسانه ملی جهت اجرای آن قانون نقش موثری در شفاف شدن فضای صدور مجوزهای کسب و کار در کشور داشته است.

قالیباف ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و فراهم شدن زمینه حقوقی حذف مجوزهای زائد این مسیر تکمیل می شود که بی تردید تاثیر بسزایی در بهبود فضای کسب و کار و در نتیجه ایجاد اشتغال خواهد گذاشت. از کمیسیون جهش تولید مجلس می خواهم نظارت بر اجرای این قانون را در دستور کار جدی خود قرار دهد و گزارش پیگیری نظارت خود را در صحن مجلس ارائه کند.

وی در پایان گفت: خاضعانه مراتب سپاس و قدردانی خود و نمایندگان مجلس را از لطف رهبر معظم انقلاب اعلام می دارم که بار دیگر برآیند کلی عملکرد انقلابی مجلس را تایید فرمودند، این لطف ایشان قطعا مدال افتخاری برای مجلس است که باعث ثابت قدمی بیشتر مجلس در انجام وظایف خود خواهد شد. اما ضروری است به خود و دیگر همکارانم تذکر دهم که از این پس بار مسئولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس داده اند، بسیار سنگین تر از گذشته شده است. همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش رو را در جهت مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل گذاری دقیق و نظارت موثر راه را برای موفقیت دولت در جهت کارآمدی بیشتر برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.