هاشمی‌طبا: بانیان وضع موجود یا مشغول به کار هستند یا عضو مجمع تشخیص!

هاشمی‌طبا درباره تعبیر «بانیان وضع موجود» گفت: همه کسانی که در ۴۰ ساله گذشته در نهادهای مختلف قدرت، مسئولیت داشته‌اند و به تعبیری «مقام» بوده‌اند، بخشی از آنان هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، اصطلاح «بانیان وضع موجود» مدتی است در سپهر سیاسی کشور، رایج و پرکاربرد شده، بانیان وضع موجود چه کسانی هستند؟

سید مصطفی هاشمی‌طبا، وزیر پیشین صنایع درباره آن می‌گوید: ابتدا باید مشخص شود منظور از وضع موجود چیست؟ آیا درباره وضع اقتصادی، سیاسی یا ورزشی صحبت می‌کنیم یا درباره این موضوع که به کشور ما حمله موشکی نشده است؟ اما اگر بخواهیم درباره آن به معنای یک کل صحبت کنیم باید بگویم به‌طورکلی بانیان وضع موجود در همه زمینه‌ها، همه کسانی هستند که در ۴۰ ساله گذشته در نهادهای مختلف قدرت، مسئولیت داشته‌اند و به تعبیری، «مقام» بوده‌اند و بخشی از آنان، پس از کنار رفتن یا کنار گذاشته شدن از قدرت، اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

این مطالب را هم ببینید:

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ ادامه داد: سوای این گروه، بسیاری از مقاماتی که الان مشغول به کار هستند و در نهادهای حاکمیتی و حکومتی، مستقر شده‌اند نیز از بانیان وضع موجود، به معنای عام محسوب می‌شوند. بنابراین نمی‌توانیم در یک‌کلام بگوییم که بانی وضع موجود چه کس یا کسانی هستند! برای پاسخ دقیق به این سؤال، نخست باید منظورمان از «وضع موجود» را شفاف‌سازی و حوزه و مصادیق موردنظرمان را مشخص کنیم تا در مرحله بعد، امکان شناسایی مقامات دچار قصور و تقصیر در این حوزه‌ها، ممکن شود، وگرنه با کلی‌گویی، اصلا امکان قضاوت یا مشارکت در بحث منتفی می‌شود و جز هدر دادن وقت و ذهن ثمری نخواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.