عبدالملکی: در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم/ مجلس قانع شد!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند انتصابات در وزارتخانه، گفت: حدود ۳۰۰ نفر انتصابات داشتیم و حدود ۲۳۷ نفر از انتصابات از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آنها استفاده کرده‌ایم.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایرنا، حجت الله عبدالملکی در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات برای هم‌میهنان و تسلیت درگذشت استاد نادرطالب‌زاده گفت: روز جهانی کارگر را تبریک می‌گویم؛ کارگران یعنی اغلب جمعیت کشور و مجلس و دولت انقلابی به خوبی موضوع کارگران را پیگیری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع وضعیت انتصابات و در پاسخ به سوال سید ناصر موسوی لارگانی درباره انتصابات مطرح کرد: باید درباره انتصابات توضیح دهم که چه مقدار از همکاران خود وزارتخانه بوده‌اند و چه تعداد افراد از بیرون بوده است؛ حدود 300 نفر انتصابات داشتیم و حدود 237 نفر از انتصابات از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آنها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عده‌ای را در دوره‌ای به دلایل سیاسی به کار نگرفته بودند و در طول 8 سال در مجموعه نبودند؛ ما آنها را برگرداندیم مانند رئیس سازمان بهزیستی. همچنین تعداد 39 نفر از جوانان انقلابی و مومن را به کار گرفته‌ایم؛ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی، ما از افراد باتجربه، متخصص و انقلابی استفاده کرده‌ایم.

عبدالملکی با برشمردن معیارهای انتصابات مطرح کرد: انقلابی بودن، کارآمد بودن، فسادستیزی، دست پاک بودن و مردمی و متخصص بودن از معیارهای انتصابات ما بوده است و بیش از 80 درصد هم از همکاران در خود مجموعه وزارتخانه منتصب شده‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: معیارها مشخص بوده است و نگاه ما به طیف و اشخاص نبوده و نگاه فامیلی در انتصابات نبوده است.

وی با تأکید بر ایجاد عدالت در نظام پرداخت در وزارتخانه مطرح  کرد: آنچه که در متن سوال آمده است این است که استعلامات هم در انتصابات ایجاد نشده است؛ با توجه به فهرست انتصابات که از خود وزارتخانه انتخاب شده‌اند، نسخه‌ای از استعلامات قانونی افراد را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: در موضوع انتصابات باید توضیح دهم که وزارتخانه را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم البته نمی‌خواهم به دولت‌های گذشته برگردم اما لازم است نکاتی را اشاره کنم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجتماعی‌ترین وزارتخانه دولت است که متأسفانه در دوره گذشته و در دولت دوازدهم به سیاسی و امنیتی‌ترین وزارتخانه تبدیل شده بود.

عبدالملکی گفت: تعداد بسیاری از اقوام، خویشاوندان و نزدیکان وزیر به کارگیری شده بودند، انتصابات سیاسی انجام شده بود که دامنه و امتداد آنها تا شرکت‌ها و صندوق‌های آن هم پیش رفته بود. فعالان رسانه‌ای ستادهای انتخاباتی به کارگیری شده بودند و در پست‌های مدیریتی مستقر شده بودند، بعضی از پست‌های کلیدی در اختیار بعضاً افرادی بود که جزء متحصنین مجلس ششم بوده‌اند و برخی جزء محکومین فتنه 88 بودند و بعضاً محکومیت اقتصادی داشتند.

وی ادامه داد: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم صرفاً بر اساس معیارهایی که رئیس جمهور گفته بودند و مورد تأیید مجلس بود انتخابات را انجام دادیم، حدود 4 هزار نفر را بررسی کردیم و امانت را به امانتدار سپردیم و این موضوع ادامه هم دارد.

در پایان نمایندگان با ۱۲۲ رای موافق و۱۰۱ رای مخالف از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ های وزیر قانع شده اند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.