چرا خودرو ساعتی گران می‌شود؟ منتظر توفان قیمت‌ها باشید!

افزایش قیمت خودروهای تولید داخل در روزهای اخیر با سوال و تعجب مردم و کارشناسان همراه است.

به گزارش تاره نیوز، افزایش ساعتی و روزانه قیمت خودروهای تولید داخل با واکنش کارشناسان و مردم مواجه شده است. اما اگر برای شما هم احیانا این سئوال پیش آمد که چرا بازار خودروی داخلی اینقدر آشفته است که تغییرات آن ساعتی شده کافی است به شرایط تولید نگاه کوچکی بیاندازید:

فروردین ۱۴۰۱ ایران‌خودرو در مجموع ۲۵ هزار و ۴۱ دستگاه انواع خودرو تولید کرده که این تعداد نسبت به تولید ۳۳ هزار و ۸۱۹ دستگاه خودرو در فروردین ۱۴۰۰ کاهش ۲۶ درصدی (۸ هزار و ۷۷۸ دستگاه) داشته است.

در فروردین ۱۴۰۱ گروه دنا با کاهش ۴۵ درصدی تولید در رتبه اول قرار گرفته است. پس از این گروه، پژو با کاهش تولید ۳۰ درصدی در رتبه دوم، گروه هایما با کاهش ۲۷ درصدی تولید در رتبه سوم و گروه سمند با کاهش ۱۶ درصدی تولید در رتبه چهارم جای گرفته است.

دقیق که توجه کنیم تقریبا میزان رشد قیمتها با کاهش تولید این اقلام نسبت معنادار دارد!

اما هیچکدام از این موارد بانمک تر از ماجرای قرعه کشی خودرو نیست که همچنان ادامه دارد و به عنوان علت اصلی گرانی در بازار باید آن را مورد توجه قرار داد!

2 نظر
  1. مهدی

    خدایا یعنی نیشه هایما 5بشه یه میلیارد خیلیها طعم میلیاردر شدن و بچشن

  2. مقداد

    مقصر شکست برجام ابراهیم رئیسی وامیر عبدالهیان است .خسارت هنگفت هر روز وهرساعت تاخیر امضا برجام که باعث تحریم کشور ومردم وگرانی روز افزون می شود وشده است ابراهیم رئیسی وامیر عبدالهیان هستند ولاغیر . این دونفر تا به همین الان با بهانه تراشی های متعدد برای عدم امضا برجام کلی خسارت رو دست نظام ومردم گذاشتن .گرانی روز افزون کمر مردم را شکسته .مضاف بران در کمال بی رحمی وبی انصافی اقایون اومدن فتنه حذف ارز 4200رو کلید زدن که به تبع اون قیمت کالا وارز وسکه به شدت رفته بالا وگران تر شده که داره روز به روز قیمتها میره بالاتر واز اون طرف هم با یارانه دادن به مردم می خان سر مردم روشیره بمالند . این کلکها وفریبها دیگه تکراری ولوس شده مردم یارانه به قیمت گرانی کالا ها وارزوسکه نمی خان .یک نفر صالح وعاقل پیدابشه این دونفر رو به صراط مستقیم هدایت کنه .گرهی که با دست باز میشه اقایان می خان با دندون باز کنند .با امضا برجام خود به خود قیمت ارز به 4200برمی گرده ولازم نیست با جراحی احمقانه وابلهانه شکم مردم واقتصاد کشور را چاک داد که زیر جراحی اقتصادی ،کشور به اغتشاش وبلوا و به سینه قبرستان رهسپار شه.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.