بحران در تیم اقتصادی رئیسی/ دلیل اصلی اخراج محسن رضایی چه بود؟

یک فعال سیاسی گفت: می‌گویند محسن رضایی مشغله داشته و عجیب است که مشغله‌ای مهم‌تر از رفع مشکلات اقتصادی بوده که معاون اقتصادی وقت حضور در کمیسیون اقتصادی ندارد!

به گزارش تازه‌نیوز، مشکلات اقتصادی به قدری است که حتی نمایندگان مجلس نیز به صدا در آمده‌اند؛ نمایندگانی که از قضا در زمان رأی اعتماد به وزرا سنگ تمام گذاشتند اما حالا در آستانه یک‌سالگی دولت زمزمه‌هایی از استیضاح برخی وزرا مطرح می‌شود.

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به نامه‌نیوز گفت: دولت آرام‌آرام به پایان یک سال فعالیتش نزدیک می‌شود. عملکرد دولت به خصوص در حوزه اقتصاد آن چیزی نبوده است که این میزان از مشکلات را رفع کند. نیروهایی که دولت در حوزه اقتصادی به کار گرفته، از یک‌سو چندان توانمند نیستند و از سوی دیگر با یکدیگر هم اختلاف دارند.

او ادامه داد: می‌بینیم که آقای رضایی از کمیسیون اقتصادی می‌رود و می‌گویند که مشغله داشته است و عجیب است که چه مشغله‌ای مهم‌تر رفع مشکلات اقتصادی که معاون اقتصادی وقت حضور در کمیسیون اقتصادی ندارد! این خود نشان‌دهنده آن است که ناهماهنگی زیادی در حوزه اقتصادی دولت وجود دارد.

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: کارنامه دولت در عرصه اقتصادی واقعا نگران‌کننده است. تصورم این است که استیضاح وزرا نوعی تقابل مجلس با دولت را می‌رساند و به صلاح نیست که در شرایط کنونی کشور تقابلی میان دو قوه ایجاد شود. باید تفاهمی میان مسئولان ایجاد شود تا در همفکری نیروهای مفید به کار گرفته شوند و به نظرم با استیضاح تقابل‌ها بیشتر می‌شود.

ظریفیان در پایان گفت: من تصورم این است در تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم وجود ندارد. در این شرایط همه باید دست به دست بدهند تا تفاهمی برای حل مشکلات شکل بگیرد.

این مطالب را هم از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.