اعتراض نماینده مجلس برای گرانی اینترنت: وزیر باید پاسخ‌گو باشد!

یک نماینده مجلس با انتقاد شدید از گران شدن اینترنت توسط اپراتورها گفت: آقایان خواب‌نما می‌شوند و می‌گویند از امروز قیمت اینترنت باید افزایش یابد.

به گزارش تازه‌نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد افزایش تعرفه اینترنت گفت: هم وزیر ارتباطات و هم معاونین وی با حضور در کمیسیون در رابطه با افزایش قیمت اینترنت توضیحاتی ارائه دادند که البته ما از این توضیحات قانع نشدیم. آن‌ها معتقدند برای اپراتورها و شرکت‌های سرویس‌دهنده قیمت اینترنت مقرون به صرفه نیست و باید افزایش تعرفه داشته باشیم.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در گفت‌وگو با عصرایران افزود: ما این دلایل مسئولان وزارت ارتباطات را قبول نداریم. چطور می‌شود که تا چند هفته قبل این‌ها نه تنها قیمت اینترنت را افزایش نمی‌دادند بلکه بسته‌های تشویقی ارائه می‌کردند؟ چطور می‌شود که سال‌ها قیمت اینترنت تغییر نمی‌کند بعد یک‌دفعه آقایان خواب‌نما می‌شوند و می‌گویند از امروز قیمت اینترنت باید افزایش یابد!

وی ادامه داد: اگر به درآمد شرکت‌های خدمات اینترنتی و اپراتورها نگاه کنیم متوجه درآمد زیاد آن‌ها می‌شویم. اینترنت یعنی ترافیک؛ ما وقتی به خارج از کشور پول اینترنت می‌دهیم پول تراکنش را می‌دهیم، پول ترافیک را هم می‌دهیم؛ آیا همه اینترنتی که مردم ایران استفاده می‌کنند ترافیکش خارجی است؟ خیلی از این ترافیک داخلی است، پول این [ترافیک داخلی] را  هم باز همین شرکت‌های خدماتی می‌برند. این شرکت‌ها از چند جهت  سود می‌برند و این افزایش قیمت زیاده‌خواهی و ظلم به مردم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطر نشان کرد: مجلس در حال پی‌گیری است و از ابزارهای نظارتی‌اش در این رابطه استفاده می‌کند. از وزیر در مورد افزایش قیمت اینترنت سوال می‌شود و اگر قانع نشدیم استیضاح می‌کنیم؛ در واقع نمایندگان از ظرفیت قانونی‌شان استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.