استقبال بایدن از تحریم بیشتر روسیه

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اظهار داشت: از تحریم های اضافه علیه روسیه استقبال می کنیم.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی از کاخ سفید افزود که  با متحدان و شرکا در خصوص اقداماتی که باید انجام دهیم در ارتباط هستیم.

بایدن همچنین گفت که در هفته جاری با رهبران گروه ۷  درباره افزایش تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفتگو خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از پیشنهاد جدید این اتحادیه برای ممنوعیت نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم های ضد روسیه در پاسخ به جنگ اوکراین خبر داد.

اورسولا فون در لاین، روز چهارشنبه به پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ گفت که کشورهای عضو اتحادیه باید تا پایان سال ۲۰۲۲ خرید نفت و سایر مشتقات نفتی از روسیه را ظرف شش ماه متوقف کنند.

همچنین اسبربانک بزرگترین بانک روسیه و دوبانک دیگر این کشور، قرار است از سیستم انتقال بانکی سوئیفت جدا شوند.

بر اساس تحریم‌های جدید، پخش سه شبکه تلویزیونی بزرگ دولتی روسیه از طریق کابل، ماهواره یا اینترنت دراتحادیه اروپا متوقف می شود. وی گفت این شبکه ها “سخنگویانی هستند که دروغ های پوتین را تقویت می کنند”.

در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اسامی شماری از ژنرال‌های بلندپایه روس که ادعا شده در حوادث بوچا و ماریوپل نقش داشته‌اند اضافه شده است. رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما شما را می شناسیم و نمی‌توانید فرار کنید. این تحریم ها هنوز به طور رسمی توسط کشورهای عضو تایید نشده است.

بایدن در حالیکه این روزها مردم آمریکا بالاترین تورم را در ۴۰ سال اخیر در این کشور تجربه می کنند، مدعی شد که در سال گذشته  ۶.۷ میلیون شغل را احیا کرده که این بیش از هر دولتی در آمریکا است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که میلیاردرها باید مالیات عادلانه ای پرداخت کنند. آنها نباید کمتر از یک معلم یا آتش نشان مالیات بپردازند.

بایدن در خصوص پیش نویس افشا شده دیوان عالی آمریکا مبنی بر ممنوعیت سقط جنین نیز گفت: این بسیار فراتر از سقط جنین است. اینکه حق حریم خصوصی وجود نداشته باشد، غیر قبل قبول است.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته نیز در واکنش به پیش نویس محرمانه دیوان عالی آمریکا در مورد غیرقانونی اعلام کرد که حق زنان برای سقط جنین “اساسی” است.

بایدن از مردم آمریکا خواست تا مقامات بیشتری را که طرفدار سقط جنین هستند، در ماه نوامبر انتخاب کنند تا دموکرات ها بتوانند قانونی برای حمایت از حقوق سقط جنین تصویب کنند.

پس از افشای پیش نویس دیوان عالی آمریکا در غیرقانونی کردن سقط جنین، در شهرهای بزرگ سراسر آمریکا  اعتراض هایی آغاز شده است.

معترضان در واشنگتن دی سی در مقابل ساختمان دیوان عالی این کشور تجمع و به این پیش نویس اعتراض کردند.

حامیان سقط جنین در کالیفرنیا اعتراض می کنند که مقامات این ایالت اعلام کرده اند از حقوق سقط جنین در سطح ایالتی محافظت خواهند کرد.

گاوین نیوسوم فرماندار ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد که این پیشنویس یک حمله  وحشتناک به حقوق زنان است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با انتصاب قاضی‌ها محافظه کار ترکیب دیوان عالی آمریکا را تغییر داد و حال اکثریت با قضاتی  شده که احتمالا “رای وحدت رویه سال ۱۹۷۳ ناظر بر بنیادین دانستن حق سقط جنین را نقض خواهند کرد.”

بر اساس گزارش ها، اکثریت این قضات استدلال کرده‌اند که رای سال ۱۹۷۳ بی‌اساس بوده است و هیچ اصلی از قانون اساسی این حق را برای زنان تضمین نمی‌کند.

قرار است تصمیم نهایی دیوان عالی تا حدود دو ماه دیگر، یعنی اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه، اعلام شود که در صورت تائید حکم قضات محافظه‌کار، هر ایالتی خواهد توانست درباره حق سقط جنین تصمیم‌گیری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.