تصویری دیده‌نشده از ضارب شهید مطهری

بصیری ضارب شهید مطهری در شرکت زیراکس کار می‌کرد و کاغذهای اعلامیه فرقان درباره ترور شهید مطهری – که همان لحظه ترور در محل شهادت ریخته شد – از کاغذهای این شرکت بود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از جماران، محمدعلی بصیری فردی است که در شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ از فاصله حدود دو متری با اسلحه رولور به استاد مرتضی مطهری شلیک کرد و این «حاصل عمر» امام خمینی را به شهادت رساند. بصیری عضو گروه فرقان بود؛ گروهی که حدود یک هفته پس از ترور شهید محمدولی قرنی، دومین عملیات ترور خود را به پایان برد.

بصیری در شرکت زیراکس کار می‌کرد و کاغذهای اعلامیه فرقان درباره ترور شهید مطهری – که همان لحظه ترور در محل شهادت ریخته شد – از کاغذهای این شرکت بود. نکته جالب آن است که گروه فرقان یکی از دلایل ترور شهید مطهری را «عضویت در شورای انقلاب» عنوان می‌کند؛ حال آنکه صورت اسامی شورای انقلاب تا آن روز محرمانه بود و افراد معدودی می‌دانستند مرتضی مطهری، رئیس شورای انقلاب بود. همین مساله این فرضیه را تقویت می‌کند که گروه فرقان فراتر از یک گروه سرخود، منحرف و التقاطی بود و به مثابه یک گروه تروریستی با اهداف اطلاعاتی عمل می‌کرد.

 محمدعلی بصیری

 

۱ نظر
  1. حجت اله

    خدا لعنت کند همه قاتلان استاد شهید مطهری را . حیف از آن ابر مرد که مظلومانه به شهادت رسید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.